• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
7

گوگل ابزارهای هوش مصنوعی را برای روزنامه‌نگاران بررسی می‌کند

  • کد خبر : 16777
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
گوگل ابزارهای هوش مصنوعی را برای روزنامه‌نگاران بررسی می‌کند
گوگل قصد دارد ابزار‌های هوش مصنوعی را برای نوشتن مقالات خبری بررسی کند و در حال مذاکره با سازمان‌های خبری برای استفاده از این ابزار‌ها برای کمک به روزنامه‌نگاران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری های هوشمند به نقل از رویترز، گوگل در مذاکره با ناشران، ابزار‌های هوش مصنوعی را برای روزنامه‌نگاران بررسی می‌کند.

سخنگوی این شرکت اعلام کرد که «گوگل قصد دارد ابزار‌های هوش مصنوعی را برای نوشتن مقالات خبری بررسی کند و در حال مذاکره با سازمان‌های خبری برای استفاده از این ابزار‌ها برای کمک به روزنامه نگاران است.»

سخنگوی گوگل نامی از ناشران نبرده، اما نیویورک تایمز گزارش داد که گوگل مذاکراتی با «واشنگتن پست»، مالک روزنامه وال استریت ژورنال داشته است.

به گفته سخنگوی گوگل «این ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانند به روزنامه‌نگاران در انتخاب تیتر یا سبک‌های مختلف نوشتن کمک کنند تا کار و بهره‌وری آن‌ها افزایش یابد و این کار در اولین مراحل بررسی ایده‌ها قرار دارد. کاملا واضح است که این ابزار‌ها نمی‌توانند جایگزین نقش اساسی روزنامه نگاران در گزارش‌دهی، ایجاد و راستی آزمایی مقالاتشان شود.»

با این حال؛ برخی از مدیران ناشناس این موضوع را ناراحت کننده توصیف کرده‌اند. ابزار هوش مصنوعی که به صورت داخلی در گوگل راه‌اندازی شده «جنسیس» (Genesis) نام دارد.

سخنگوی نیوز کورپ از اظهارنظر در مورد گزارش ابزار‌های هوش مصنوعی خودداری کرد، اما گفته است که «ما رابطه بسیار خوبی با گوگل داریم و از تعهد طولانی مدت ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل به روزنامه‌نگاری قدردانی می‌کنیم.»

نیویورک تایمز و مالک روزنامه وال استریت ژورنال بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر خارج از ساعات کاری پاسخ ندادند.

این خبر چند روز پس از آن منتشر شد که انجمن مطبوعات شراکتی اعلام کرد که با «اوپن‌ای‌آی» مالک «چت جی‌پی‌تی» برای بررسی استفاده از هوش مصنوعی مولد در اخبار همکاری خواهد کرد، قراردادی که می‌تواند زمینه را برای همکاری‌های مشابه بین صنایع فراهم کند.

برخی از رسانه‌ها در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد برای محتوای خود استفاده می‌کنند، اما نشریات خبری به دلیل نگرانی از تمایل آن به تولید اطلاعات نادرست واقعی و همچنین چالش‌های تمایز بین محتوای تولید شده توسط انسان‌ها و برنامه‌های کامپیوتری، در پذیرش این فناوری کند عمل کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.