• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

چین همکاری‌های بین‌المللی خود در حوزه هوش مصنوعی را توسعه می‌دهد

  • کد خبر : 16509
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
چین همکاری‌های بین‌المللی خود در حوزه هوش مصنوعی را توسعه می‌دهد
رئیس جمهور چین در دیدار با بیل گیتس گفت: واشینگتن و پکن می‌توانند برای منافع هر دو کشور در راستای توسعه هوش مصنوعی مولد همکاری کنند.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین با بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت در مورد ظهور هوش مصنوعی در جهان دیدار کرد و گفت: او از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های پیشرفته از جمله مایکروسافت که فناوری هوش مصنوعی را به چین می‌آورند استقبال می‌کند.

جزییات گفتگو‌های دو طرف در مورد فناوری هوش مصنوعی در پوشش خبری رسانه‌های رسمی چین و بیانیۀ گیتس در مورد سفرش به پکن منعکس نشده‌است.

رئیس جمهور چین قبلا اعلام کرده بود که چین باید از فرصت‌ها برای استفاده از هوش مصنوعی برای پیشبرد توسعه اقتصادی استفاده کند، اما در مورد خطرات آن نیز هشدار داده است؛ همچنین این کشور قانون جدیدی در مورد این فنآوری و همچنین قوانینی برای هوش مصنوعی مولد وضع کرده است.

دیدار او با گیتس در حالی صورت می‌گیرد که روابط آمریکا و چین در پایین‌ترین حد خود در چند دهه اخیر قرار دارد و هوش مصنوعی یک نقطه عطف کلیدی است.

مایکروسافت که یکی از حامیان  «اوپن ای‌آی» (OpenAI) است و چت بات آن به نام «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT) سال گذشته جنجال جهانی هوش مصنوعی را به راه انداخت که به چین هم سرایت کرد. اوپن ای‌آی و چت جی پی تی توسط مقامات چینی مسدود نشده اند، اما اوپن ای‌آی به کاربران برخی کشور‌ها از جمله  چین و هنگ کنگ اجازه ثبت نام نمی‌دهد.

مایکروسافت بیش از ۳۰ سال است که در چین به سر می‌برد و مرکز تحقیقاتی بزرگی در آنجا دارد. پورتال بینگ تنها موتور جستجوی خارجی است که از داخل چین قابل دسترسی است، اگرچه نتایج جستجوی آن در موضوعات حساس سانسور می‌شود؛ غول فنآوری آمریکایی در سال‌های اخیر با مشکلاتی در چین مواجه شده و این کشور کنترل خود بر بخش اینترنت را تشدید کرده است.

در سال‌های اخیر بخشی از فعالیت‌های مایکروسافت از جمله «لینکدین» توسط  چین محدود شد و در نهایت این شرکت ماه مه امسال اعلام کرد که به دلیل رقابت شدید، فعالیت خود را متوقف می‌کند، اما همچنان در چین حضور خواهد داشت.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا قرار است روز یکشنبه برای دیداری دو روزه به چین سفر کند و به گفته مقامات آمریکایی او علاوه بر مذاکره با همتای چینی خود ممکن است با شی جین پینگ نیز دیدار کند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.