• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
28

۳ استان برتر کشور در حوزه “هوش مصنوعی” کدامند؟

  • کد خبر : 1150
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰:۲۳
۳ استان برتر کشور در حوزه “هوش مصنوعی” کدامند؟
۲۲۵ شرکت دانش‌بنیان در تلاش هستند تا با نوآوری‌ها و خلاقیت‌های فناوران خود، هوش مصنوعی را در کشور توسعه دهند اما ۳ استان برتر کشورمان در حوزه "هوش مصنوعی" کدامند؟

به گزارش ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهادهایی است که برای کاربردی کردن فناوری هوش مصنوعی  تلاش می‌کند. این کار را هم با استفاده از توان دانشی و تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور انجام می‌دهد.

بر همین اساس هم تاکنون ۲۲۵ شرکت دانش‌بنیان در این حوزه شکل گرفته است. شرکت‌هایی که با استفاده از فناوری‌های نوین سعی می‌کنند این حوزه کاربردی و راهبردی را توسعه دهند.

خدمات دیجیتال رتبه نخست محصولات حوزه هوش مصنوعی را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین دستیار هوشمند، ذخیره‌سازی و تجزیه و تحلیل داده، فناوری اطلاعات و فضای سایبری هم در رتبه های بعدی کاربرد هوش مصنوعی قرار دارند.

تهران با ۱۵۵، اصفهان با ۱۵ و خراسان رضوی با ۱۲ محصول توسعه یافته هوش مصنوعی رتبه‌های نخست تا سوم این حوزه را به خود اختصاص داده‌اند.

فناوری متفکر را هوش مصنوعی می‌نامند. یعنی این فناوری به نوعی تلاش برای تقلید از توان تفکر انسان است. هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که شبیه به هوش انسان کار می‌کنند. هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه‌سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است.

این فناوری به قدری با زندگی مردم عجین شده است که معمولا درکی از وجود آن نداریم. مثلا از این فناوری بدون آنکه بدانیم در جستجوهای اینترنتی یا گشت و گذار در صفحات شبکه‌های اجتماعی و غیره استفاده می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=1150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.