• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
رئیس هیات مدیره انجمن AAC کشور:

اگر به فکر مقاوم سازی مسکن در برابر زلزله هستیم باید از صنعت AAC استفاده کنیم

  • کد خبر : 17571
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
اگر به فکر مقاوم سازی مسکن در برابر زلزله هستیم باید از صنعت AAC استفاده کنیم
رئیس هیات مدیره انجمن AAC کشور گفت: استفاده از بتن سبک اتو کلاو شده (AAC) می تواند منازل مسکونی را در برابر زلزله هشت ریشتری مقاوم سازی کند.

به گزارش پایگاه فنآوری های هوشمند، مهندس محمود عزیزیان در ششمین همایش صنفی تولیدکنندگان بتن سبک اتو کلاو شده (AAC) در ایران که به همت شرکت کیمیای بهروسی قم(کیبکس)  برگزار شد، با اشاره به قدمت این صنعت در جهان در سخنانی اظهار کرد: AAC قدمتی ۱۰۰ ساله در جهان دارد ولی در کشور ما از ۶۰ سال پیش برای دیوارهای ساختمانی از این صنعت استفاده شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل استقبال از این صنعت می توان سبکی  و عایق بودن آن برشمرد به طوری که این نوع مصالح تا سه برابر عایق دارد و باعث کاهش آلودگی صوتی خواهد شد و همچنین در برابر زلزله هشت ریشتر مقاوم است؛‌ همچنین آزمایش نفوذ رطوبت هم دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن AAC کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صادرات ۶۰ درصدی محصولات تولید شده در داخل کشور به کشور عراق تا سال ۹۶، تصریح کرد: متاسفانه در ساخت مسکن مهر و مسکن ملی از این محصول کم استفاده شده درصورتی که دولت و راه وشهرسازی می بایست برساخت مسکن نظارت عالیه داشته باشند که امنیت آنان تامین شود.

وی با اشاره به استفاده ۶ درصد از ساخت و سازهای کشور از محصولات AAC ، اظهار کرد: این در حالی است که علاوه بر مقاومت استفاده از این محصولات بر سرعت ساخت و ساز در کشور نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت به نوعی که به سفارش بنیاد برکت تولیدکنندگان ما توانستند مدرسه ای ۲۲ نفره را با استفاده از این محصول  با تمام جانمایی های لازم در عرض چهار روز بسازند و به بهره برداری برسانند که این یک رکورد کم نظیر در ساخت و ساز در کشور محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17571

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.