• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

تحقق وعده رئیس جمهور با استفاده از بلوک AAC

  • کد خبر : 17585
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
تحقق وعده رئیس جمهور با استفاده از بلوک AAC
دولت با استفاده از صنعت AAC میتواند گام مهمی در تحقق وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن بردارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری های هوشمند، عضو هیات مدیره انجمن بلوک سبک AAC ایران در ششمین همایش صنفی تولیدکنندگان بتن سبک اتو کلاو شده (AAC) در ایران که به همت شرکت کیمیای بهروسی قم(کیبکس) برگزار شد،در سخنانی اظهار کرد: دولت سیزدهم اعلام کرده ساخت سالی یک میلیون و در چهار سال، چهار میلیون مسکن را در قالب نهضت ملی مسکن و سایر ساختمان‌ سازی‌های بزرگ عملی کند اما طرح به شدت روند کندی دارد زیرا مدیران دولتی و مجریان این طرح‌های بزرگ شناخت درستی از مصالح ساختمانی ندارند.

میثم کریمی افزود: در پروژه های نهضت ملی مسکن که دولت بانی این پروژه‌ها هست درصد ناچیزی از بلوک های AAC استفاده می‌شود درصورتی که هم سرعت ساخت و عمر مفید ساختمان را افزایش و قیمت تمام شده را کاهش می‌دهد و مردم هزینه کمتری در مبحث انرژی پرداخت خواهند کرد و مشکلات اجتماعی مانند تبادل صدا در آپارتمان‌ها و انتقال صدا به واحدهای مجاور و بالا و پایین برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان مسکن در پروژه‌ها نفوذ می‌کنند و ساختمان‌های نامطلوبی را تحویل می‌دهند، گفت: ما بارها در قالب انجمن با سازندگان بزرگ کشور و مسئولان دولتی و نماینده‌های مجلس نامه ارسال کردیم و جلسه داشتیم اما متاسفانه بازخوردی نداشته وسرمایه ملی کشور درحال هدررفت است.

عضو هیات مدیره انجمن بلوک سبک AAC ایران عنوان کرد: بخش خصوصی با سرمایه گذاری تکنولوژی‌های روز دنیا را به کشور آورده و ۲۲ کارخانه احداث شده اما عدم‌ حمایت برخی را ازچرخه تولید خارج کرد و عزم ملی برای حفظ سرمایه های کشور وجود ندارد.

این فعال با سابقه ۱۰ ساله عرصه ساخت وساز کشور گفت: بزرگترین کارفرمای ساختمانی ایران دولت است باید به پیمانکاران دستورالعمل کند که چه مصالحی را استفاده کنند یا وزارت مسکن بیش از ۱۰ سال است که مبحث شناسنامه فنی ملکی را مطرح کرده اما هنوز نتوانسته آن را اجرا کند.

وی بیان کرد: ما اخیرا شاهد آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران بودیم از یک اتاق آتش کل بیمارستان را سوخت محصولی که چهار تا شش ساعت آتش در آن نفوذ نمی‌کند ساخته می‌شود آتش در همان اتاق آتش خارج نمی‌شود و در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا و اروپا اتحادیه استفاده از بلوک AAC اجبار و در چین توصیه اکید است و ساختمان‌ها دارای شناسنامه فنی هستند.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی سرمایه خود را به میدان آورده اما دولت و مجلس قوانینی مانند مبحث ۱۹ ساختمان که تصویب کردند اما در حوزه اجرا تلاشی که باید را انجام ندادند و همچنان ما شاهد هستیم حتی یارانه به کسانی داده می‌شود که خاک کشور را تبدیل به بلوک سفالی می‌کند و داخل ساختمان‌ها قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت کیمیای بهروزی گفت: اجرایی نشدن مقررات ملی ساختمان جان و مال مردم را به خطر می‌اندازد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17585

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.