• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد:

تدوین سند ملی هوش مصنوعی با همکاری مشترک ستادکل نیروهای مسلح

  • کد خبر : 17547
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
تدوین سند ملی هوش مصنوعی با همکاری مشترک ستادکل نیروهای مسلح
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه با بهره مندی از نیروهای متخصص و توانمند و حسب تفاهم نامه مشترک با ستادکل نیروهای مسلح درحال تدوین سند ملی هوش مصنوعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فنآوری های هوشمند به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر علیرضا رهایی در اولین نشست تخصصی «فناوری های نوظهور بایدهای مولدسازی در آموزش عالی» به تشریح دستاوردهای دانشگاه صنعتی کشور به عنوان قطب علمی هوشمندسازی اشاره کرد و گفت: ما در این دانشگاه با بهره مندی از نیروهای متخصص و توانمند و حسب تفاهم نامه مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح درحال تدوین سند ملی هوش مصنوعی هستیم.

وی تصریح کرد: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و ایجاد بسترهای مرتبط، بروز رسانی محتوای درسی، روش های ارزیابی نوین، تعریف پایان نامه های دانشجویی، بازتعریف شاخص های دانش آموختگان و مهارت های تدریس اجتناب ناپذیر است. بر این اساس رفع موانع و شتاب دهی مولدسازی در آموزش عالی یکی از محورهای اصلی در این زمینه است.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن دعوت از کلیه صاحب نظران و متخصصین برای همکاری با این دانشگاه درعرصه فناوری های نوظهور تاکید کرد: اولین اجلاس سراسری همزمان با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با میزبانی دانشگاه و حضور مسئولان عالی رتبه برگزار شده است.

همچنین محمد جواد صدری مهر، دستیار ویژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نیز عنوان کرد: مولفه‌های زمان و مکان متغیرهای اصلی اقتصاد هستند که با گذر از اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتال و پلتفرمی، زمان و مکان دارای مفاهیم و مقیاس های جدیدی شده اند و شکل و ماهیت دارایی و سرمایه تغییر کرده و نیاز به باز تعریف و تبدیل دارد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت های زیست بوم نوآوری به نهاد سازی معاونت جهت ایجاد زیرساخت ها و بسترهای جدید در کشور اشاره و تاکید کرد: موضوع تحول دیجیتال و هوشمند سازی یکی از اولویت های جدی است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17547

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.