• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

تقلب در امتحانات به وسیله هوش مصنوعی روز به روز در حال گسترش است!

  • کد خبر : 14902
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
تقلب در امتحانات به وسیله هوش مصنوعی روز به روز در حال گسترش است!
دلیل اصلی این رشد فزاینده در تقلب با هوش مصنوعی، ظهور برنامه‌های پیشرفته‌ای مانند ChatGPT عنوان شده است. برنامه‌ای که یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته است و توانایی بسیار عالی و قابل تحسین در تولید محتوا دارد.

فناوری روز به روز باعث ساده‌‌تر شدن کارهای روزانه ما می‌شود و کارهایی را که قبلاً زمان زیادی می‌بردند، الان به کمک فناوری‌های جدید می‌توان بسیار سریع و آسان انجام داد. با این حال، این پیشرفت‌ها باعث ایجاد چالش‌هایی برای سیستم آموزشی کشورها نیز شده است. به گفته یکی از اساتید ارتباطات در دانشگاه دیکین استرالیا به نام سالی براندون، اکنون از هر پنج امتحان و ارزیابی صورت گرفته از دانشجویان، یک مورد توسط هوش مصنوعی (AI) پاسخ داده می‌شود. با دیجی رو همراه باشید.

تقریباً در یک پنجم ارزیابی‌هایی که اساتید دانشگاه دیکین در زمینه ارتباطات انجام داده‌اند، دانشجویان از هوش مصنوعی (AI) برای ارائه جواب استفاده کرده‌اند که همین موضوع نگرانی‌های فزاینده‌ای را در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین برای تقلب در امتحانات ایجاد کرده‌ است. سالی براندون موفق به شناسایی ۱۰ ابزار هوش مصنوعی شده که به شکل قابل توجهی در ۵۴ ارزیابی تابستانی دانشجویان مورد استفاده قرار گرفته و این حجم استفاده از هوش مصنوعی بالاترین میزان در پنج سال گذشته بوده است. جالب است بدانید که خود براندون هم برای شناسایی تقلب‌های انجام شده، از نرم افزار کامپیوتری استفاده کرده است!

دلیل اصلی این رشد فزاینده در تقلب با هوش مصنوعی، ظهور برنامه‌های پیشرفته‌ای مانند ChatGPT عنوان شده است. برنامه‌ای که یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته است و توانایی بسیار عالی و قابل تحسین در تولید محتوا دارد. در دسترس بودن رایگان این برنامه منجر به افزایش گسترده تعداد کاربران شده است، هر چند که همانند هر سیستم دیگری، هوش مصنوعی نیز محدودیت‌های خاص خود را دارد.

یکی از محدودیت‌های ChatGPT این است که به اینترنت دسترسی ندارد. به این معنی که همیشه با آخرین اطلاعات روز دنیا به‌روز نیست و می‌توان گفت دانش آن تا سپتامبر ۲۰۲۱ است. علاوه بر این، هوش مصنوعی همیشه نمی‌تواند از صحت اطلاعاتی که ارائه می‌کند اطمینان حاصل کند که این مسئله باعث می‌شود به جای ارائه اطلاعات تأیید شده، اقدام به مطرح کردن فرضیات یا استنتاج معانی از یک کلمه یا عبارت کند.

با این حال، نرم افزارهای تشخیص تقلب نیز در حال گسترش و پیشرفت هستند و این مایه امیدواری است. بسیاری از ابزارها، مانند GPT Output Detector، در تمایز مقالات جعلی از واقعی موفق بوده‌اند و دائماً در حال بهبود هستند. اما کارشناسان همچنان امیدوارند که مقامات سیستم آموزشی این مشکل را از طریق وضع مقررات حل کنند تا در آینده وضعیت فعلی به یک بحران تبدیل نشود.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14902

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.