• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
عضو هیات مدیره انجمن AAC کشور:

استفاده از مصالح AAC میتواند تا ۵۰ درصد مصرف انرژی را در ساختمان کاهش دهد

  • کد خبر : 17577
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
استفاده از مصالح AAC میتواند تا ۵۰ درصد مصرف انرژی را در ساختمان کاهش دهد
عضو هیات مدیره انجمن AAC کشور گفت: با استفاده از دیوارسازی با مصالح ساختمانی AAC تا ۵۰ درصد انرژی در ساختمان‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری فنآوری های هوشمند، مهندس صمد صومی در ششمین همایش صنفی تولیدکنندگان بتن سبک اتو کلاو شده (AAC) در ایران که به همت شرکت کیمیای بهروسی قم(کیبکس) برگزار شد،با تاکید بر حمایت دولت از اجرای مقررات ملی ساختمان، در سخنانی اظهار کرد: ما معتقدیم همه دستگاه های دولتی از قبیل شهرداری، نظام مهندسی و اداره کل شهرسازی کمک کنند تا مقررات ملی ساختمان به عنوان قانون بالادستی در ساخت وساز کشور اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه تا کی مردم ما باید شاهد حوادث و اتفاقات ناگواری بر اثر سیل و زلزله و یا آتش سوزی در کشور باشند، افزود: کشورما از نظر منابع انرژی و برخی از مصالح ساختمانی با مشکل مواجه است اگر مقررات ملی ساختمان در حداقل‌ها اجرا شود در مصرف انرژی، سیمان و سایر مصالح با مشکل مواجه نمی‌شویم.

این تولیدکننده AAC در کشور اظهارکرد: در مبحث انرژی شهرداری‌ها و نظام مهندسی بخش هزینه را به مردم تحمیل می‌کنند اما بخش امنیتی آنان را محقق نمی‌کنند و سرمایه‌گذاری هنگفتی که در بخش ساختمان شده به هدر می‌رود درحالی که با استفاده از دیوارسازی با مصالح ساختمانی AAC تا ۵۰ درصد انرژی در ساختمان‌ها کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: ۲۲ کارخانه در کشور با چهار میلیون مترمکعب در سال تولید وجود دارد که ازاین میان ۱۹ کارخانه با یک شیفت‌کاری فعال هستند و اگر تقاضا باشد می‌توان تولید را تا دو برابر افزایش داد.

عضو هیات مدیره انجمن AAC کشور تاکید کرد: دولت باید نظام مهندسی و شهرداری‌ها را برای امنیت مردم ملزم نماید تا از این محصول استفاده کنند زیرا اگر اجرای مبحث ۱۹ ساختمان اجرایی شود این محصول اولویت اول است لذا دولت و مردم باید همکاری کنند تا این قانون اعمال شود.

 

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17577

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.