• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

گوگل اسیستنت احتمالاً به‌زودی می‌تواند صفحات وب را خلاصه کند

  • کد خبر : 16831
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
گوگل اسیستنت احتمالاً به‌زودی می‌تواند صفحات وب را خلاصه کند
با این ویژگی، دکمه جدیدی تحت عنوان Summarize برای کاربران نمایش داده می‌شود که می‌تواند مقالات و محتویات وب را خلاصه کنند.

گوگل اسیستنت (Google Assistant) یکی از بهترین دستیارهای صوتی فعلی جهان است که می‌تواند با چند دستور صوتی کارهای مختلفی ازجمله تنظیم زنگ‌های هشدار و خواندن مقالات را برای شما انجام دهد. حالا به‌نظر می‌رسد غول فناوری قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی را نیز به دستیار صوتی خود اضافه کند که در ابتدا قابلیت خلاصه‌کردن محتوای وب را برای آن فراهم می‌کند.

دستیار گوگل هم‌اکنون نیز می‌تواند با دستوراتی مانند «Hey Google, read this page» صفحات وب را بخواند، اما تمام کلمات موجود در صفحه، ازجمله محتوای بالا و پایین مقاله که عمدتاً ارتباطی با موضوع اصلی ندارند نیز با این روش خوانده می‌شود. با اشاره به این موضوع، وب‌سایت ۹to5Google در کدهای نسخه ۱۴.۲۹ برنامه اصلی Google اشاره‌ای به یک ویژگی جدید هوش مصنوعی برای Assistant کشف کرده است.

ویژگی جدید گوگل اسیستنت

با این ویژگی زمانی که در هنگام مرور صفحه وب خود در کروم یا مرورگر درون برنامه‌ای باشید و دستیار گوگل را احضار کنید، دکمه جدیدی تحت عنوان Summarize نمایش داده می‌شود. علاوه‌براین، به‌سادگی می‌توانید از Assistant درخواست کنید که صفحه وب را خلاصه کند.

درحال‌حاضر هیچ‌یک از این دو روش با دستیار گوگل کار نمی‌کند و هنگام درخواست خلاصه‌نویسی یک صفحه، Assistant توضیح می‌دهد که قادر به انجام آن نیست. در ادامه گزارش گفته شده است که این ابزار احتمالاً قادر خواهد بود تا تمام صفحات وب (و نه فقط مقالات) را به‌راحتی خلاصه کند؛ همان‌طور که گوگل با مدل هوش مصنوعی مولد Bard در خلاصه‌سازی عملکرد خوبی داشته است.

یکی از مواردی که هنوز مشخص نیست، این است که آیا گوگل قصد دارد ویژگی Summarize را ابتدا به‌طور انحصاری برای گوشی‌های پیکسل ارائه کند یا خیر. با توجه به اینکه گوگل قبلاً قابلیت‌های انحصاری نسبتاً زیادی برای پیکسل ارائه کرده است، این اتفاق چندان تعجب‌برانگیز نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.