• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

پیام وزیر عتف به مناسبت برگزاری نشست تخصصی هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده در دانشگاه علم و صنعت ایران

  • کد خبر : 14727
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
پیام وزیر عتف به مناسبت برگزاری نشست تخصصی هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده در دانشگاه علم و صنعت ایران
دکتر زلفی‌گل (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) به مناسبت تاسیس مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند در دانشگاه علم و صنعت ایران و برگزاری نشست تخصصی هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده که چهارشنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، پیامی صادر و ارسال کرد.
وزیر عتف ضمن تقدیر از برگزاری این همایش و تصریح بر لزوم توسعه مطالعات بین رشته‌ای و تبیین ظرفیت‌های هوش مصنوعی در همه رشته‌های علمی و نظام نوآوری و فناوری کشور؛ حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تأسیس مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران را اعلام و تاکید کرده است.
متن پیام دکتر زلفی‌گل به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دستیابی ایران اسلامی به فناوری‌های اقتدارآفرین و پیشتازی و خودکفایی کشور، در علوم مرتبط با آن، یکی از مسائل مهمی است که همواره مورد توجه ویژه و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌مد ظله‌العالی بوده است؛ از این رو با وجود همه سختی‌ها و موانع باید در مسیر تحقق شاخص‌های مدنظر ایشان در زمینه تولید علم و فناوری، تمام تلاش و همت خود را به کارگیریم.
هوش مصنوعی- که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، یک فناوری اثرگذار در اداره آینده دنیا است- سال‌هاست توسط دشمنان ایران اسلامی به عنوان سلاحی خطرناک و با ضریب نفوذ و اثر بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای گوناگون هوش مصنوعی، از تحلیل تصاویر، اصوات و داده‌های متنی گرفته تا صنایع پیشرفته نظامی و ابزارهای جنگ نرم و جنگ شناختی، اهمیت این نکته را بیش از پیش نمایان می‌کند که کشوری که می‌خواهد آزادی، استقلال و تمامیت ارضی خود را حفظ کند باید صاحب این فناوری و مشرف بر راه‌های پیشگیری از سلطه آن بر خود باشد.
از این رو ایران بزرگ و مقتدر نیز نیازمند ترسیم نقشه راه دستیابی به لبه‌های دانش و فناوری‌های حوزه هوش مصنوعی است تا ضمن پیشگیری آسیب از ناحیه دشمنان، تشکیل شبکه علمی اساتید و نخبگان این حوزه و تکمیل زنجیره ارزش مطلوب فناوری‌های راهبردی و تحول‌آفرین، از تحقق زیست بوم متناسب با اقتضائات، آرمان‌ها و اهداف بلند نظام اسلامی اطمینان حاصل کند.
در جایگاه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برگزاری همایش «هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده» و تأسیس «مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران» را گام مهمی در همین راستا می‌دانم و ضمن تقدیر از دبیران علمی و اجرایی و سایر دست‌اندرکاران برگزاری این همایش باشکوه و اعلام حمایت این وزارتخانه از تأسیس آن مرکز؛ به ضرورت توسعه مطالعات بین رشته‌ای و نیز تبیین ظرفیت‌های هوش مصنوعی در همه رشته‌های علمی و نظام نوآوری و فناوری کشور تاکید نموده و از دانشمند ارجمند، جناب آقای دکتر منصور انبیاء، رییس محترم دانشگاه علم و صنعت ایران انتظار دارم از تحقق اهداف و حصول خروجی‌های راهبردی در آن مرکز، حمایت و پشتیبانی ویژه‌ای داشته باشند.
محمدعلی زلفی‌گل
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
۱۴۰۱/۹/۲۳
لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.