• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی:

تولید محتوای سفارشی در رسانه‌ها رهاورد هوش مصنوعی

  • کد خبر : 17026
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
تولید محتوای سفارشی در رسانه‌ها رهاورد هوش مصنوعی
کاربردی شدن ابزارهای هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک، موجب تولید محتوای سفارشی با خلاقیت فوق العاده و مبتنی بر تحلیل‌های کلان داده‌ها در رسانه‌ها خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این موضوع باعث سرعت گرفتن ایجاد رسانه های تعاملی جدید، با تلفیق علوم و فناوریهای نوین و نوظهور خواهد شد و می‌توان شکل‌های مختلفی از داده‌ها را در ساختارهای جذاب گرافیکی، اینفوگرافیکی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، انواع فیلم و موشن مشاهده کرد.

مسعود میرزایی شهرابی افزود: بنابراین رسانه ها خیلی تخصصی‌تر و برای هر کاربر سفارشی خواهند شد و شاید شاهد ظهور قوانین تنظیم‌گری مفهومی و روش‌هایی برای تفکیک رسانه جعلی از واقعی یا رتبه بندی و ارزش‌گذاری رسانه‌ها باشیم.

وی گفت: البته روی دیگر این سکّه وجود ابهامات پیچیده در تصمیم‌گیری و گرایش کاربران به محتوای زرد، جعلی و سطحی است و البته باید بدانیم که همیشه برای استفاده از علم و فناوری کاربردهای خوب و بد وجود خواهد داشت.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: ترس بی‌مورد باعث عقب افتادگی از مسیر پیشرفت دنیا خواهد شد و این در حالیست که در دین ما سفارش زیادی به کسب علم و فناوری شده است.

میرزایی گفت: از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اعلام کردند که باید با تلاش و کوشش بتوانیم در بین ۱۰ کشور اول تولید و بهره بردار از هوش مصنوعی جهان قرار بگیریم که این هدف‌گذاری با فراگیری درست مهارتهای هوش مصنوعی، استفاده درست و متعهدانه، به کارگیری قدرت کنترلی این فناوری با تدوین قوانین مناسب، حمایت واقعی از متخصصان داخلی و به روزرسانی شیوه های قدیمی محقق می‌شود.

او افزود:کاربردهای متنوعی مانند تحلیل کلان داده برای تهیه محتوا، ترجمه خودکار، پیش‌بینی روندها، هشداردهی رویدادها، مکانیزه شدن تحقیقات ژورنالیستی، رشد ویراستاری و نگارش، مدل سازی واکنش کاربران قبل از انتشار خبر، گسترش چت بات‌های رسانه‌ای تعاملی، گسترش رسانه‌های سفارشی شده با ذائقه کاربر، توسعه سریعتر فناوریها و ظهور فناوریهای جدیدتر، تعداد اندکی از مفاهیم مشترک بین رسانه و هوش مصنوعی خواهند بود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17026

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.