• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

بهره‌گیری از هوش مصنوعی در برنامه‌های راهبردی هلدینگ پتروپالایش اصفهان

  • کد خبر : 16890
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
بهره‌گیری از هوش مصنوعی در برنامه‌های راهبردی هلدینگ پتروپالایش اصفهان
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه که با حضور ۸۴ درصد سهامداران برگزار شد، اظهار داشت:از هفته گذشته هوش مصنوعی وارد استراتژی‌ها کردیم و معاونت هوش مصنوعی در سازمان ایجاد شد که بتوان فرآیندها را با هوش مصنوعی مدیریت کرد. استراتژی ما با سایر شرکت‌ها فرق می‌کند مثلا در شرکت ملاصدرا ما تا سال ۱۴۰۴ به تولید کود مصنوعی گوگردی خواهد رسید که اتفاق بزرگی برای کشور است و جلوی واردات را می‌گیرد. همچنین معاونت حمل‌ونقل ما بهترین حمل و نقل ایران را برنامه‌ریزی کرده که بتوان در آن حمل‌ونقل ریلی، دریایی و زمینی داشت.

محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه که با حضور ۸۴ درصد سهامداران برگزار شد، اظهار داشت: چشم‌انداز ما شاهد ۱۰۰ بار تحلیلی بوده که نهایتا توسط خرد جمعی به آن رسیدیم، که در آن توسعه پایدار و متوازن در کنار اخلاق، محیط زیست و اقتصاد مدنظر است، همچنین پترو پالایش اصفهان می‌تواند بین بهترین پترو پالایشگاه‌های دنیا قرار بگیرد که در چشم انداز مجموعه دیده می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور زیر مجموعه ما در حوزه باسکول‌های برقی، فست شارژرها و نیروگاه‌های خورشیدی فعالیت خواهد کرد که بسیار آینده‌نگر است، زیرا آینده متفاوت خواهد بود و ما به ماشین‌های برقی و هیبریدی می‌رسیم و طوری پیش‌بینی کردیم که تغییرات محیطی نتواند اثر چندانی روی ما داشته باشد و ما به راحتی بتوانیم به راحتی روی مسیرهایی قدم بگذاریم که برای مجموعه سود آور باشد و در همین راستا نگاه ویژه‌ای به تکنولوژی داریم.

قدیری تصریح کرد: ما تقریبا ۲۶/۹۵ سهام شناور داریم که با توجه به برنامه‌های آتی این سهام شناور کم خواهد شد. بر اساس ۲۲۷ میلیارد سهمی که داریم که سود سال گذشته ۱۶۱.۴ میلیارد بوده که نسبت به سال قبل آن رشد بسیار خوبی داشته است. ارزش بازار در حال برگشت به زمان اوج خود در سال ۱۳۹۹ است.

وی با بیان اینکه در سال مالی ۱۴۰۰ عملکرد شرکت نشان دهنده سود ۱۵.۹ بود که این رقم برای سال ۱۴۰۱ به ۳۶.۹ رسید، گفت: یکی از استراتژی‌های توسعه پایدار ما این بود که توانستیم واحد تصفیه گازوئیل (DHD) به بیشترین سرعت پیش ببریم. همچنین در حال حاضر ۴۵۰ پروژه در مجموعه در حال پیگیری است و در این راستا به ۴۳.۳۶ درصد از چشم‌اندازها رسیدیم و برای هر کدام از ۴۵۰ پروژه اگر تاخیری پیش بیاید کمیته تاخیر این موضوع را جبران می‌کند.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان اضافه کرد: در شرکت‌های تابعه که همه نوپا هستند و چندین ماه است که به وجود آمدند ۱۶.۶۴ درصد در برنامه واقعی فعالیت داشتند در مقابل ۱۷.۱۷ درصد برنامه شرکت پیشرفت داشتند. برنامه ما برای سال ۱۴۰۵ این است که حداقل آورده را از سهام‌داران داشته باشیم و بیشتر سرمایه مولد باشد که از مسیر همین پروژه‌ها تامین شود. سال گذشته پروژه DHD را ۱۶ ماه زودتر آغاز کردیم و جمعا ۱۹.۵ همت میزان صرفه جویی در این پروژه بود.

وی در خصوص پروژه‌های کیفی سازی اظهار کرد: این پروژه‌ها با ۲۶.۵ درصد واقعی عملکرد واقعی در مقابل ۲۷.۲۴ درصد برنامه پیش‌بینی شده است. یکی از مشکلات ما در اصفهان آب است در این راستا برنامه‌ای داریم که باعث افتخار سهام‌داران است. تلاش کردیم زیرساخت‌های قدیمی پالایشگاه را به‌روزرسانی کنیم زیرا مقدار زیادی آب از دست رفته داشتیم و نیاز بود ۵۲ کیلومتر مسیر آب را عوض کنیم که در حال انجام است، همچنین سیستم‌های کنترل در حال تغییر با جدیدترین سیستم‌های دنیا است.

قدیری ادامه داد: در بحث آب ما ۳۰۰ هزار متر مکعب مخازن استراتژیک برای پالایشگاه ایجاد خواهیم کرد که به مدت یک ماه اگر پالایشگاه در بحران‌ها تامین آب انجام نمی‌شود، مشکلی برای ادامه کار خود نداشته باشد که کار بسیار بزرگی است و ۲ مخزن که هر کدام اندازه ۲ زمین فوتبال است فعلا نصب شده است. ما در حال نوسازی تمام پالایشگاه هستیم. همچنین قول می‌دهیم تا نیمه اول سال آینده آب خلیج‌فارس را برای پالایشگاه آورده باشیم. در حال ایجاد تصفیه خانه‌ای نیز در شاهین شهر هستیم که بتوانیم آب فاضلاب را تصفیه کنیم و آب قابل استفاده تحویل پالایشگاه دهیم و با سه پروژه آینده حتی یک قطره آب هم دور نمی‌ریزیم و تا نیمه اول سال آینده ۷۵ درصد مصرف آب پالایشگاه را کاهش می‌دهیم و بعد از ۴۴ سال قطع آب شرب به پالایشگاه داریم و فقط از فاضلاب آن هم از ۱۲۰۰ متر مکعب به ۳۰۰ متر مکعب خواهیم رسید.

وی اظهار کرد: ما تا سال ۱۴۰۵ مصرف انرژی پالایشگاه را ۱۲ درصد کاهش خواهیم داد. همچنین ما هیچ آلایندگی برای محیط زیست نداریم که در این راستا ما اخیرا از نظر محیط زیستی در دسته ++A قرار گرفتیم که هیچ شرکتی در ایران در این حوزه اینقدر موفقیت نداشته و مشعل‌های ما نیز از ۵-۶ ماه پیش خاموش است،با این وجود ما دو کمپرسور نیز به زودی نصب خواهیم کرد که اگر هدر رفت انرژی داشتیم بتوانیم آن را به چرخه برگردانیم و در آینده هیچ نوع پسماندی نیز نخواهیم داشت.

مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان تاکید کرد: به زودی تمامی چینش‌ها در مجموعه با هوش مصنوعی انجام می‌شود و تمامی فرآیندها دارای شاخص می‌شود و هر بخش که شاخص آن فرایند پایین باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد،در دو سال آینده چشم‌انداز و نگاه پالایشگاه را هوش مصنوعی به ما می‌دهد. اگر بتوانیم تمامی فرایندها را مکانیزه کنیم و از هوش مصنوعی استفاده کنیم می‌توانیم بهره‌وری خود را تا ۱۰ برابر بالا ببریم. از سوی دیگر ما در حال پرورش ۲۰۰ مدیر استراتژیک برای اصفهان تا سال ۱۴۰۵ هستیم.

وی افزود: ما ۴۳ درصد واقعی در مقابل ۴۱ درصد پیش‌بینی شده از برنامه‌هایمان جلوتر هستیم. در حال حاضر ما طبق معیارهای جهانی در بین پالایشگاه‌های روز دنیا سه ستاره هستیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در افق ۱۴۰۵ به یک پالایشگاه پنج ستاره تبدیل خواهیم شد. در این راستا در حال برنامه‌ریزی پدافند غیرعامل و به کارگیری جدیدترین روش‌ها برای ایمنی هرچه بیشتر و مبارزه با انواع حریق هستیم. همچنین تا دو سال آینده پالایشگاه در مقابل انواع حملات تروریستی ایمن خواهد شد.

قدیری با بیان اینکه هر کدام از شرکت‌های زیر مجموعه تا سال ۱۴۰۵ حداقل ۵ همت به پالایشگاه سود خواهد داد، تاکید کرد: تولید بنزین ما تا سال ۱۴۰۴ از ۱۳ میلیون لیتر به ۲۱.۵۷ میلیون لیتر و گازوئیل به ۲۵.۳۳ میلیون لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. پایان سال ۱۴۰۶، ۵۲۳ هزار تن پلی اورتان که محصول بسیار ارزشمندی است، تقطیر خواهیم کرد، در کل با افزایش ظرفیت سود آوری بیشتری نسبت به قبل خواهیم داشت.

سود خالص این مجموعه از ۱۵۹ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۳۶۱ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ رسید که طبق قانون حدود ۴۰ درصد این سود معادل ۱۵۷ هزار میلیارد ریال به پروژه‌ها اختصاص یافت و ۶۰ درصد باقی‌مانده معادل ۲۰۴ هزار میلیارد ریال تقسیم شد و به هر سهم ۹۰ تومان رسید.

مجمع با پرداخت کامل سود به تمامی صاحبان سهام حداکثر طی ۴ ماه پس از تصویب مجمع عمومی موافقت نمود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16890

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.