• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
10
مدیریت یادگیری

حل چالش مدیریت یادگیری ماشینی به کمک جدیدترین ابزارهای Algorithmia

  • کد خبر : 6337
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
حل چالش مدیریت یادگیری ماشینی به کمک جدیدترین ابزارهای Algorithmia
Algorithmia چندین ابزار جدید ارائه داده است که برای حل مسائل و چالش‌های مربوط به مدیریت یادگیری ماشینی مفید هستند. پژوهش‌های انجام شده توسط این شرکت نشان می‌دهند بزرگ‌ترین چالشی که سازمان‌ها در بخش استقرار مدل‌ها با آن مواجه می‌شوند، بحث مدیریت و نظارت بر مدل‌هاست.

Algorithmia یک نظرسنجی از مدیران شرکت‌های IT برگزار کرد؛ ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان، مدیریت، امنیت و قابلیت رسیدگی را به عنوان مشکلات عمده‌ی کار خود‌ مطرح کردند. ۶۷ درصد گزارش دادند که مجبورند خود را با قوانین متعددی سازگار کنند؛ قوانینی که در صورت سرپیچی، پیامدها و جریمه‌های بسیار سنگینی به دنبال خواهند داشت.

گام‌های آغازین

دیگو اپنهایمر، مدیرعامل Algorithmia، بیان کرده است: «ما هنوز در گام‌های آغازین از مسیر مدیریت یادگیری ماشین هستیم. در حال حاضر، سازمان‌ها راهنمای تجویزی یا نقشه‌راهی متناسب با محیط خاص خود ندارند که بتوانند به کار ببرند.

از سوی دیگر، قوانین تعریف واضح و مشخصی ندارند. تغییر مداوم این قوانین منجر به ابهام و عدم قطعیتی می‌شود که سازمان‌ها را وادار می‌کند منابع سنگین و چشم‌گیری را هزینه کنند تا مطمئن شوند از چارچوب این قواعد و قوانین تجاوز نخواهند کرد. سازمان‌هایی که نتوانند چنین منابعی را به این اقدامات اختصاص دهند، مزیت رقابتی خود را از دست می‌دهند.

علاوه بر این‌ها، راهکارهای موجود دستی و ناقص هستند. حتی سازمان‌هایی که در حال حاضر از اقدامات مدیریتی استفاده می‌کنند، با تکیه بر ابزارهای پراکنده و فرآیندهای دستی در این مسیر پیش می‌روند. این راهکارها به نگهداری و کنترل مداوم نیاز دارند و علاوه بر این نمی‌توانند همه‌ی مسائل و چالش‌های موجود را پوشش دهند.

سازمان‌ها مدل‌های یادگیری ماشینی را قبل از استقرار، به درستی مورد آزمایش قرار می‌دهند. با این حال، Algorithmia معتقد است طی یک سال گذشته که در آن شاهد شتاب در کاربردهای یادگیری ماشینی بوده‌ایم، مدیران و رهبران عرصه‌ی IT، مدیران خط، متصدیان ارشد اطلاعات، و مدیران ارشد (ارزیابی) ریسک دریافته‌اند آن‌چه بعد از پیاده‌سازی مدل اتفاق می‌افتد، حتی از آزمایشات قبل از اجرای آن مدل نیز اهمیت بیشتری دارد.\

امکانات محصولات Algorithmia 

محصولات شرکت Algorithmia تا به امروز این امکانات گزارشی و مدیریتی را فراهم آورده‌اند تا به مدیریت ریسک عملیاتی کمک کنند:

  • گزارش هزینه و مصرف زیرساخت‌ها، حافظه و محاسبات Algorithmia به منظور درک و مدیریت هزینه‌های کلی نگهداری سامانه.
  • گزارشات پیشرفته از هزینه‌های هر واحد تجاری و تعیین هزینه‌ی ماهیانه‌ی مصرف حافظه، CPU و GPU
  • گزارش مصرف الگوریتم به همراه جزئیاتی در مورد الگوریتم به کاررفته؛ در نتیجه، سازمان‌ها می‌توانند هزینه‌ی پرداختی کاربران را در ازای میزان مصرفشان محاسبه کنند.
  • گزارشات و لگاریتم‌های بازبینی پیشرفته؛ بر اساس این گزارشات، بازرسان و بررسی‌کنندگان می‌توانند نتایج مدل‌ها، تاریخچه‌ی تغییرات، سابقه‌ای از خطاهای موجود در داده‌ها یا شکست‌ مدل‌های قبلی و اقدامات انجام شده برای حل آن‌ها را مرور کنند.
  • پنل گزارشی پیشرفته به سرپرستان Algorithmia این امکان را می‌دهد که نگاهی جامع روی معیارها و گزارشات مصرفی داشته باشند، بتوانند گزارشات و معیارهایی را بسازند و به سیستم سوابق منتقل کنند.

این ابزارهای جدید گزارشی و مدیریتی که به Algorithmia اضافه شده‌اند به تصمیم‌گیران عرصه‌ی IT کمک می‌کنند یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که امروزه در پیاده‌سازی و اجرا با آن روبر می‌شوند، را حل کنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=6337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.