• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

پرواز موفق نخستین پهپاد با خلبانی هوش مصنوعی

  • کد خبر : 16994
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
پرواز موفق نخستین پهپاد با خلبانی هوش مصنوعی
نخستین پهپاد با هدایت هوش مصنوعی یک پرواز موفقیت آمیز ۳ساعته انجام داد.

به نقل از سی‌ان‌ان، این پهپاد که با الگوریتم‌های هوش مصنوعی آموزش دیده توسط نیروی هوایی آمریکا به پرواز درآمده بود والکری ۵۸ نام دارد.

تاکر همیلتون، مدیر هوش مصنوعی نیروی هوایی آمریکا گفت: این ماموریت یک چارچوب ایمنی چند لایه را در یک هواپیمای بدون سرنشین با هدایت خلبان هوش مصنوعی نشان داد.

به این ترتیب مشکل چالشی تاکتیکی مرتبط در طول عملیات هوابرد حل می‌شود. این شیوه پرواز به‌طور رسمی توانایی توسعه عوامل هوش مصنوعی و انسانی که مهارت‌های مدرن هوا به هوا و هوا به سطح را اجرا می‌کنند امکان‌پذیر می‌کند. این الگوریتم‌ها توسط تیم عملیات رزم هوایی خودمختار AFRL توسعه داده شده است.

الگوریتم‌ها در طول میلیون‌ها ساعت در رویدادهای شبیه‌سازی‌ با وفاداری بالا در عملیات‌های آزمایش زمینی خود را ثابت کردند. درواقع با این پروژه فناوری لازم برای تولید پهپادهای جنگی خودران توسعه می‌یابد. پهپادهای جنگی خودران می‌توانند کاملا مستقل و بدون نیاز به کنترل انسانی فعالیت کنند و البته قادر به همکاری با سایر پهپادها هم باشند.

بال‌های پهپاد والکری، ۶.۷متر با یکدیگر فاصله دارند و حداکثر سرعت آن به هزار و ۵۰ کیلومتر بر ساعت است. این پهپاد می‌تواند تا ۸جنگ‌ افزار ازجمله بمب‌های کوچک با خود حمل کند و برد حرکتی بالاتر از ۵ هزار کیلومتر دارد.
برای آموزش و آزمایش این پهپاد خودران، رویکردی چندجانبه درنظر گرفته شده است که با ترکیبی از محاسبات با کارایی بالا، مدل‌سازی‌ و شبیه‌سازی‌، و سخت‌افزار همراه بوده است. پس از آزمایش‌های متوالی مهندسان موفق شدند با خیال راحت هواپیمای بدون خدمه XQ-۵۸را به پرواز درآورند.‌

تری ویلسون، مدیر برنامه این پهپاد خودران، گفت: وزارت دفاع متعهد به استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی است. برای دستیابی به استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی، نیاز به تیمی از توسعه‌دهندگان و کاربران هوش مصنوعی است که با همکاری متخصصان فعالیت می‌کنند. هوش مصنوعی یک عنصر حیاتی برای نبردهای آینده و سرعتی است که ما باید با آن تصویر عملیاتی را درک و تصمیم‌گیری کنیم.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.