• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
با ایجاد یک نهاد مشورتی ؛

استرالیا با ریسک های هوش مصنوعی مقابله می‌کند

  • کد خبر : 17464
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
استرالیا با ریسک های هوش مصنوعی مقابله می‌کند
استرالیا یک نهاد مشورتی برای کاهش خطرات هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد و جدیدترین کشوری است که نظارت خود را بر این فناوری افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فنآوری های هوشمند به نقل از رویترز، دولت این کشور تصمیم دارد برای معرفی طیفی از دستورالعمل ها از جمله تشویق شرکت های فناوری به برچسب زدن محتوای تولید شده با هوش مصنوعی با سازمان های صنعتی همکاری کند.

اد هاسیک وزیر علم و صنعت استرالیا نیز پیش بینی کرد هوش مصنوعی به رشد اقتصادی منجر می شود اما استفاده از آن در کسب و کار ناهمگون است. او به خبرنگاران گفت: همچنین موضوع اعتماد به فناوری وجود دارد و کمبود اعتماد نیز اندک اندک به ترمز دستی در برابر رشد و جذب فناوری منجر می شود که باید با آن مقابله کنیم.

استرالیا نخستین کمیسیون سلامت الکترونیک(eSafety) را در سال ۲۰۱۵ میلادی راه اندازی کرد اما در خصوص قانونمندسازی هوش مصنوعی در برخی کشورها عقب تر از بقیه است.

البته دستورالعمل اولیه هوش مصنوعی استرالیا داوطلبانه است، حال آنکه در مناطق دیگر از جمله اتحادیه اروپا قوانین هوش مصنوعی برای شرکت ها لازم الاجرا هستند.

استرالیا سال گذشته میلادی مشاوره درباره هوش مصنوعی را آغاز و بیش از ۵۰۰ پاسخ دریافت کرد.

دولت استرالیا در پاسخ موقت خود اعلام کرد که می‌خواهد بین مصارف «کم خطر» هوش مصنوعی مانند فیلتر کردن ایمیل‌های هرزنامه و نمونه‌های «پرخطر» مانند ایجاد محتوای دستکاری شده، تمایز قائل شود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17464

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.