• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

هوش مصنوعی در خدمت محصولات صنایع دفاع

  • کد خبر : 17113
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
هوش مصنوعی در خدمت محصولات صنایع دفاع
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: فناوری‌های دارای هوش مصنوعی در خدمت محصولات دفاعی کشور هستند.

مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان با اشاره‌ به ورود صنایع دفاعی به ۲۰ فناوری راهبردی، اظهارداشت: فناوری‌های دارای هوش مصنوعی در خدمت محصولات دفاعی کشور است و اگر بخواهیم در هندسه نظم جهانی جایگاه بالایی داشته باشیم باید وارد عرصه‌های علم و فناوری شویم که در صنایع دفاع توجه ویژه‌ای به آن وجود دارد.

وی گفت: در کنار شور حسینی باید شعور حسینی نیز داشته باشیم، «هیهات من‌الذله» جمله طلایی عاشورا است، به این معنی که به هیچ وجه زیر بار ظلم نخواهیم رفت و همه فرهنگ عاشورا در ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی خلاصه می‌شود که امام حسین (علیه‌السلام) و یارانش به خاطر آن جان خود را فدا کردند و به اسارت درآمدند.

فرحی افزود: امروز کربلا و عاشورای دیگر است، باید با شناخت، پشت سر حسین زمانه ایستاد و طبق حرف قرآن این شناخت با تقوا به دست می‌آید تا حق و باطل را تشخیص دهیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به صنعت دفاعی بیان کرد: در چهار دهه گذشته، مسیر رو به رشدی را در صنعت دفاعی داشتیم، درحالی‌ که در گذشته فقط مصرف‌کننده بودیم و حتی نمی‌توانستیم قطعات دفاعی را در داخل تعمیر کنیم، این نقطه شروع انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به نیروهای عالی، محقق، پژوهشگر و اهل ایمان صنایع دفاع، بیان کرد: ۴۰ سال، زمانی کمی برای رسیدن به این نقطه اوج است و فقط با تلاش جوانان محقق شد تا از یک مصرف‌کننده به نوآوری و طراحی محصولات راهبردی برسیم.

فرحی با اشاره به اینکه استان اصفهان دومین استان صنایع دفاعی و از پیشرانه‌های تولید محصولات دفاعی کشور است، بیان کرد: ارتباط صنایع دفاع با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی باعث شد تا پیشرفت ما چندبرابر شود، حتی از ظرفیت‌های بین‌المللی نیز در این راه استفاده کرده‌ایم و شبکه بزرگی از همکاران برای توسعه صنعت دفاعی داریم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره‌ به بودجه دفاعی آمریکا،گفت: سال گذشته آمریکا دارای بالاترین بودجه دفاعی دنیا بود و امسال طبق نظر کنگره آمریکا بر مقدار آن افزوده است،

وی با اشاره به محصولات متنوع صنایع دفاع در حوزه فضایی و موشکی، بیان کرد: دستاوردهای جدیدی در این زمینه خواهیم داشت که رونمایی خواهد شد و در حوزه پهپاد انواع آن تولید شده و سال ۱۴۰۱ صادرات پهپاد داشتیم و در دنیا شناخته شده است و جزو چند کشور اول دنیا در طراحی و ساخت آن هستیم.

فرحی همچنین با اشاره‌ به پیشرفت‌های در حوزه هوایی، زمینی و دریایی، تصریح کرد: محصولات هوایی از جمله هواپیماهای ملخی، آموزشی، موتور بالگرد و هواپیما و جنگنده، محصولات دریایی از قایق‌های تندرو گرفته تا ناوشکن و محصولات زمینی شامل انواع تانک‌ها، خودروها، نفربرهای و توپخانه‌های پیشرفته با فناوری‌های جدید ازجمله این دستاوردها است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.