• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

گوگل در حال کار بر روی توسعه یک مدل هوش مصنوعی برای تولید محتوای خبری است

  • کد خبر : 16799
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
گوگل در حال کار بر روی توسعه یک مدل هوش مصنوعی برای تولید محتوای خبری است
هوش مصنوعی جدید گوگل که با اسم رمز Genesis شناخته می‌شود، می‌تواند به‌عنوان یک دستیار برای روزنامه‌نگاران مفید باشد.

غول‌های فناوری یک‌به‌یک در حال ساخت مدل‌های هوش مصنوعی جدیدی هستند و اکنون گفته می‌شود که گوگل در حال آزمایش هوش مصنوعی جدیدی با اسم رمز Genesis است که می‌تواند مقالات خبری تولید کند.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، غول فناوری این ابزار را برای مدیران نشریاتی از جمله تایمز، واشنگتن‌پست و نیوز‌ کورپ که صاحب وال‌استریت ژورنال است به نمایش گذاشته است. افرادی که شاهد این فناوری بوده‌اند می‌گویند که Genesis می‌تواند از داده‌هایی که به آن ارائه می‌شود (اتفاقات جاری یا هر نوع اطلاعات دیگری) کپی‌برداری کند. ظاهراً گوگل باور دارد که روزنامه‌نگاران می‌توانند از آن به‌عنوان دستیاری برای خودکارسازی بسیاری از وظایف استفاده کنند.

سخنگوی گوگل می‌گوید:

«این ابزار برای جایگزینی نقش بسیار مهم روزنامه‌نگاران در گزارش‌دهی، ایجاد و بررسی حقایق مقالات خود ساخته نشده است.»

«جف جارویس»، استاد روزنامه‌نگاری دانشگاه شهری نیویورک به تایمز اعلام کرد که اگر ابزار هوش مصنوعی گوگل بتواند اطلاعات واقعی و قابل اعتمادی ارائه کند، روزنامه‌نگاران باید از آن استفاده کنند.

از آنجایی که گوگل هنوز هوش مصنوعی Genesis راه راه‌اندازی نکرده است، نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که آیا واقعاً می‌تواند اطلاعات نادرست منتشر کند یا خیر. به محض راه‌اندازی هوش مصنوعی Bard این شرکت، گزارش‌های زیادی درباره انتشار اطلاعات نادرست توسط آن منتشر شده بود.

تلاش گوگل برای پیشی‌گرفتن در زمینه هوش مصنوعی

گوگل برای پیشی گرفتن از OpenAI تحت حمایت مایکروسافت که خالق ChatGPT است، به سرعت در تلاش است تا از هوش مصنوعی به شیوه‌های مختلفی استفاده کند. علاوه بر ارائه ویژگی‌های جدیدی برای بارد، مانند پشتیبانی از افزونه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث، غول فناوری این هفته از ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی از جمله NotebookLM برای انجام کارهایی مانند خلاصه‌سازی خودکار یک سند طولانی یا تبدیل طرح کلی ویدیو به یک اسکریپت رونمایی کرده است.

در همین رابطه نیز اخیراً اعلام شده بود که OpenAI با انجام یک همکاری جدید قصد دارد تا از اخبار نشریه آسوشیتد پرس برای آموزش مدل‌های خود استفاده کند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.