• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

۵ چیزی که نباید با هوش مصنوعی در میان گذاشت

  • کد خبر : 16715
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
۵ چیزی که نباید با هوش مصنوعی در میان گذاشت
محبوبیت فناوری هوش مصنوعی باعث شده افراد فقط روی مزایای آن تمرکز کنند و حتی چشم خود را بر روی معایب آن ببندند. از جمله این مضرات می‌توان به نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی و حملات سایبری اشاره کرد. چرا که اغلب این ربات‌ها برای ارائه خدمات بهتر داده‌های دریافت شده و سوابق چت را ذخیره می‌کنند.

در این مطلب به معرفی ۵ چیزی که نباید با هوش مصنوعی در میان بگذارید، می‌پردازیم.

۱. اطلاعات مالی

با گسترش هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف زندگی روزمره، بسیاری از افراد برای امور مالی شخصی یا مشاوره مالی به این ربات‌ها روی آورده‌اند. در اختیار گذاشتن چنین اطلاعات محرمانه‌ای می‌تواند مساوی با به خطر انداختن حساب‌های بانکی باشد. همچنین علی‌رغم ادعای شرکت‌های فناوری درباره حفظ کامل حریم شخصی، ممکن است برخی از کارمندان به چت‌ها دسترسی داشته باشند.

۲. افکار شخصی

بسیاری از کاربران به هوش مصنوعی به چشم یک درمانگر نگاه می‌کنند و برای درد و دل کردن به سراغ آن می‌آیند. درحالی که این ربات‌ها تنها قادرند پاسخ‌های عمومی به پرسش‌های افراد ارائه کنند و درکی از دنیای بیرون ندارند. در میان گذاشتن افکار شخصی به صورت آنلاین حتی ممکن است رازهای زندگی افراد را در معرض افراد سودجو و‌ باج‌گیران قرار دهد.

۳. اطلاعات محل کار

از آنجا که برخی از مشاغل تأکید زیادی بر روی حفظ حریم خصوصی شرکت دارند استفاده از این فناوری در محل کار چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. برای مثال برخی کارمندان سامسونگ برای کدنویسی از این ربات‌ها کمک می‌گرفتند که ناخواسته باعث لو رفتن اطلاعات محرمانه این شرکت و در نتیجه ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در آن شد.

۴. رمزهای عبور

از مهم‌ترین چیزهایی که نباید در اختیار هوش مصنوعی قرار گیرد رمز عبور حساب‌های مختلف افراد است. این فناوری تمام داده‌ها را در حافظه خود ذخیره می‌کند و در صورت نقض سرور، هکرها می‌توانند به این اطلاعات دست پیدا کنند.

۵. آدرس محل زندگی

داده‌هایی که برای مکان‌یابی و ردیابی افراد کاربرد دارند، از جمله آدرس محل زندگی و محل کار، کدپستی و حتی تاریخ تولد و شماره شناسنامه نباید در اختیار هوش مصنوعی قرار داده شوند. چون همانطور که گفته شد در صورت نفوذ هکرها به پلتفرم موردنظر، امکان سوء استفاده برای افراد خطرناک فراهم می‌شود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.