• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
8

انعقاد تفاهم نامه بین حوزه علمیه با صندوق نوآوری ریاست جمهوری

  • کد خبر : 16571
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
انعقاد تفاهم نامه بین حوزه علمیه با صندوق نوآوری ریاست جمهوری
تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه قم و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با هدف «شبکه سازی و شناسایی نیاز‌های فناورانه حوزه در زمینه علوم اسلامی» منعقد شد.

مدیر عامل صندوق نواوری و شکوفایی در رویداد «رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی» با اشاره به اینکه این تفاهمنامه با هدف رفع نیاز‌های فناورانه علوم اسلامی است گفت: شناسایی شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه صنایع خلاق فرهنگی و اتصال آن‌ها با حوزه علمیه قم و تامین مالی این شرکت‌ها برای اجرای طرح‌ها از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهمنامه است.

آقای خیاطان افزود: پس از تشکیل صندوق؛ حمایت از شرکت‌های خلاق فرهنگی در حوزه مالی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان تامین می‌شود و پس از اعلام حوزه در خصوص ارتباط گیری شرکت‌های خلاق فرهنگی ب تامین مالی طرح‌ها انجام خواهد گرفت.

وی افزود: این صندوق حداکثر تا ۲ ماه آینده راه اندازی خواهد شد و رویداد‌های فناورانه به تناوب در زمان‌های مختلف پس از اعلام نیاز‌های فناورانه حوزه علمیه برگزار خواهد شد و روند اجرایی آغاز خواهد شد.

مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه صنایع خلاق در دنیا بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند گفت: توسعه اقتصاد و محتوی در صنایع خلاق نیازمند پنج رکن شامل محتوی غنی، نیروی انسانی خلاق، فناوری، سیاست گذاری و سرمایه گذاری در حوزه این دسته از کسب و کار هاست.

آقای خیاطان با بیان اینکه در کشور از ۹ هزار شرکت دانش بنیان تنها ۴۸ شرکت دانش بنیان در بخش کسب و کار‌های خلاق فرهنگی فعال هستند افزود: با توجه به ظرفیتی که در استان قم در زمینه تولید محتوی علوم اسلامی وجود دارد استان قم می‌تواند با برنامه ریزی قطب و مرکز تولید محتوی علوم اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.