• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

دانشگاه خلیج فارس دارای ظرفیت خوبی در زمینه هوش مصنوعی است

  • کد خبر : 16928
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
دانشگاه خلیج فارس دارای ظرفیت خوبی در زمینه هوش مصنوعی است
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: امروز ۲ درصد از برترین‌های جهانی در حوزه هوش مصنوعی، فضای مجازی و غیره در دانشگاه خلیج فارس وجود دارند و محصولات فناورانه تولید شده است که گره کار جامعه را باز خواهد کرد. در سال ۱۳۹۵، ۱۰ مورد بود که سال گذشته بیش از ۲۰۸ محصول تولید شده است.

محمد مدرسی صبح دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ویروس کرونا باعث توقف در فعالیت‌های دانشگاه شد و شروع مجدد فعالیت برای تیم مدیریتی جدید با وجود مشکلاتی از قبیل آماده نبودن خوابگاه، وضعیت غذای دانشجو، سرویس ایاب و ذهاب، اینترنت و کمبود بودجه کار ما را سنگین می‌کرد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه تیم جدید دانشگاه با اقدام جهادی موانع را مرتفع ساخت، افزود: برای اولین بار تمامی مطالبات همکاران از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱ به طور کامل پرداخت شد.

مدرسی تصریح کرد: رتبه بین المللی دانشگاه در ۲ سال قبل هزار و ۵۰۰ بود که در آمار جدید اعلام شده توسط مؤسسه تایمز این رتبه به هزار و ۲۰۰ رسیده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس تصریح کرد: نظام رتبه بندی تایمز در کنار انتشار نتایج رتبه بندی دانشگاه‌های جهان، هر ساله نتیجه رتبه بندی دانشگاه‌های جوان جهان با قدمتی کمتر از ۵۰ سال را نیز منتشر می‌نماید.

وی عنوان کرد: دانشگاه خلیج فارس با حفظ رتبه ۴۰۱-۵۰۰ جهانی نسبت به سال ۲۰۲۲، جایگاه ۳۰ (نسبت به جایگاه ۳۲ سال ۲۰۲۲) در بین دانشگاه‌های ایران را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در بین دانشگاه‌های جامع ایران، دانشگاه خلیج فارس در سال ۲۰۲۳ از وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سال ۲۰۲۲ برخوردار است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به اینکه امروز دانشگاه خلیج فارس در ردیف دانشگاه جوان قرار دارد خاطر نشان کرد: دانشگاه خلیج فارس در سال ۲۰۲۳ رتبه کلی سیزدهم و خصوصاً از نظر معیارهای در آمد صنعتی رتبه اول، چشم انداز بین المللی رتبه سوم، دانشجویان بین المللی رتبه پنجم (در مقایسه با رتبه سیزدهم سال ۲۰۲۲)، پژوهش رتبه دهم، استنادات رتبه یازدهم و آموزش رتبه هفدهم را کسب کرده است.

۹۰ درصد از قراردادهای بسته شده در استان با صنعت نفت مربوط به دانشگاه خلیج فارس

مدرسی ادامه داد: قریب به ۹۰ درصد از قراردادهای بسته شده در استان با صنعت نفت مربوط به دانشگاه خلیج فارس است و رقم قراردادهای پژوهشی در حوزه نفتی، کشاورزی، دریا و سایر ۳۸ میلیارد تومان بوده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس عنوان کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان تیم جدید دانشگاه موفق به تصویب ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های این دانشگاه شد.

وی اضافه کرد: بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه خوابگاه دانشجویی در کنار دریا، تجهیز خوابگاه دانشجویان متاهلی در این سفر مصوب شد و برای ایجاد دانشکده مهندسی جم با مشارکت شورای راهبردی پتروشیمی‌ها و وزارت نفت اعتباری مصوب شد.

احیای پروژه‌های راکد

مدرسی تصریح کرد: پروژه‌هایی که ۱۲ سال راکد مانده بودند نظیر استخر دانشگاه با پیگیری‌های مستمر تکمیل آنها احیا شده است و با تأمین اعتبار کامل امیدواریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر با بیان اینکه این دانشگاه دارای ظرفیت خوبی در زمینه هوش مصنوعی است، گفت: دانشگاه خلیج فارس به مرحله‌ای رسیده است که می‌تواند تمام آزمون‌های مورد نیاز استان را برگزار کند.

مدرسی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۸ حدود چهار مقاله خلیج فارس پژوهشی داشتیم، اما در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۴ مقاله معتبر علمی در خصوص خلیج فارس پژوهی انجام شده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: امروز ۲ درصد از برترین‌های جهانی در حوزه هوش مصنوعی، فضای مجازی و غیره در دانشگاه خلیج فارس وجود دارند و محصولات فناورانه تولید شده است که گره کار جامعه را باز خواهد کرد. در سال ۱۳۹۵، ۱۰ مورد بود که سال گذشته بیش از ۲۰۸ محصول تولید شده است.

وی بیان کرد: این دانشگاه در المپیاد پنج رتبه برتر را در رشته‌های اقتصاد، مهندسی مکانیک، شیمی و اقتصاد کسب کرد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.