• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

هوش مصنوعی با ۳ برنامه‌محوری در دستورکار معاونت علمی ریاست جمهوری

  • کد خبر : 16887
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
هوش مصنوعی با ۳ برنامه‌محوری در دستورکار معاونت علمی ریاست جمهوری
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با اشاره به نقش حیاتی هوش مصنوعی در پیشرفت سایر حوزه‌های کشور گفت: در حال حاضر هوش مصنوعی به دلیل ماهیتی که دارد اولویت اول توسعه فناوری معاونت علمی است و با سه برنامه‌محوری پیگیری می‌شود.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری معرفی نظام جدید ارزیابی و حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان حاضر شد و به سوالات خبرنگاران در این خصوص پاسخ داد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه این برنامه و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا راجع به برنامه‌های این معاونت در حوزه هوش مصنوعی و افزایش نقش آن در کشور گفت: هوش مصنوعی به دلیل ماهیت عمومی و برافکنی که دارد، اولویت اول بخش توسعه فناوری معاونت علمی است.

وی ادامه داد: از این جهت که هوش مصنوعی یک فناوری جامع است و روی همه حوزه‌های فناوری تاثیر می‌گذارد و از طرف دیگر یک فناوری برافکن است یعنی دستیابی به آن معادل ماندگاری و پیشرفت و دست نیافتن به آن معادل شکست و اضمحلال است، در دستورکار این معاونت قرار گرفته است.

برنامه های معاونت علمی در حوزه هوش مصنوعی

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: برنامه‌های ما در حوزه هوش مصنوعی شامل چند محور است؛ یکی «برنامه‌های توسعه علمی» است که بیشتر در دانشگاه‌ها دنبال می‌شود، دیگری «برنامه‌های توسعه فناوری» است که در شرکت‌های تراز اولی که در حوزه هوش مصنوعی کار می‌کنند، تحت عنوان برنامه «نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه» (نکست) پیگیری می‌شود و محور دیگر «ایجاد یک هاب فناوری ملی در حوزه هوش مصنوعی» است که پیگیری آن جزو برنامه‌های روزانه من است و امیدواریم تا پایان سال به جاهای خوبی برسد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا دوره‌هایی برای آموزش افراد علاقمند به این حوزه تدوین شده است، گفت: کار معاونت تدوین دوره نیست و شرکت‌ها این کار را انجام می‌دهند، ما جامعه هدفی داریم که آنها به خوبی به کارشان مسلط هستند و ما از آنها حمایت می‌کنیم تا این برنامه ها را ساماندهی کنند. این برنامه‌ها از دوران دانش‌آموزی شروع و تا شکل‌گیری شرکت‌های پیشرو در این زمینه ادامه پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.