• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

مشاور نخست وزیر انگلیس: هوش مصنوعی می تواند در عرض دو سال انسان را بکشد!

  • کد خبر : 16342
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
مشاور نخست وزیر انگلیس: هوش مصنوعی می تواند در عرض دو سال انسان را بکشد!
مت کلیفورد، مشاور نخست‌وزیر انگلیس در زمینه فناوری، هشدار داد که هوش مصنوعی می‌تواند به اندازه‌ای قدرتمند شود که تنها در عرض دو سال افراد زیادی را بکشد، با توجه به اینکه حتی خطرات کوتاه‌مدت آن نیز «بسیار ترسناک» هستند، زیرا هوش مصنوعی این خطرات را به همراه دارد و توانایی ساخت سلاح های الکترونیکی و بیولوژیکی می تواند باعث مرگ و میر بسیاری شود .

خست‌وزیر انگلیس می‌خواهد میزبان یک ناظر هوش مصنوعی با الگوبرداری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد و یک نهاد تحقیقاتی بین‌المللی جدید را پیشنهاد خواهد کرد .

صدراعظم داونینگ استریت گفت که اگر تولیدکنندگان هوش مصنوعی در مقیاس جهانی تحت نظارت قرار نگیرند، ممکن است سیستم‌های «بسیار قدرتمندی» وجود داشته باشند که انسان‌ها برای کنترل آن‌ها تلاش کنند .

مداخله کلیفورد پس از نامه ای انجام شد که توسط ده ها متخصص برجسته – از جمله بسیاری از پیشگامان هوش مصنوعی – حمایت شد و هشدار داد که خطرات این فناوری باید با همان فوریت بیماری های همه گیر یا جنگ هسته ای برخورد شود .

کلیفورد به سوناک برای ایجاد یک کارگروه دولتی که به مدل‌های زبان هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Google Brad نگاه می‌کند، توصیه می‌کند و او همچنین رئیس آژانس تحقیقات و اختراعات پیشرفته است.

او به تاک تی وی گفت : « خطرات کوتاه مدت در واقع بسیار ترسناک هستند . امروز می توانید از هوش مصنوعی برای ایجاد دستور العمل های جدید برای سلاح های بیولوژیکی یا حملات سایبری در مقیاس گسترده استفاده کنید. این چیز بدی است .»

این مشاور افزود: «نوعی خطر وجودی که فکر می‌کنم نامه‌نویسان درباره آن صحبت می‌کنند این پرسش است که وقتی یک هوش مافوق بشری ایجاد می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد ».

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.