• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
دبیر ستاد راهبری فناوری حوزه علمیه خبرداد:

فراخوان عضوگیری کانون طلاب و دانش آموختگان عرصه فناوری اطلاعات / طلاب توانمند در زمینه IT در این کانون عضو شوند

  • کد خبر : 15433
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
فراخوان عضوگیری کانون طلاب و دانش آموختگان عرصه فناوری اطلاعات / طلاب توانمند در زمینه IT در این کانون عضو شوند
دبیر ستاد راهبری فناوری حوزه علمیه از فراخوان عضو گیری کانون طلاب و دانش آموختگان عرصه فناوری اطلاعات حوزه خبر داد.

محمدرضا قاسمی دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه همزمان با فراخوان عضو گیری کانون طلاب و دانش آموختگان عرصه فناوری اطلاعات با خبرگزاری حوزه به گفت وگو نشست که مشروح آن را در ذیل می‌خوانیم؛

حوزه نیوز_ به عنوان اولین سوال لطفا کانون طلاب و دانش آموختگان عرصه فناوری را معرفی بفرمایید؟

همواره یکی از دغدغه‌های بزرگان و مسئولین حوزه علمیه، ایجاد و تقویت ارتباط با حوزویان فعال در عرصه‌های مختلف و حفظ هویت طلبگی ایشان بوده است و با توجه به ضرورت های فرهنگی و اجتماعی روز جامعه و ایجاد زمینه های مختلف برای فعالیت طلاب در سال‌های اخیر این دغدغه و رویکرد با ایجاد تحولاتی مثبت در مرکز مدیریت حوزه های علمیه بیش از پیش پر رنگ شده است.

بر همین اساس با مشورت و رایزنی و نیز حسب اعتماد معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، طی اقدامی مشترک، ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه به منظور تحکیم، انسجام، مدیریت و توسعه ارتباط و هم افزایی ما بین طلاب و دانش آموختگان فعال در عرصه فناوری اطلاعات اقدام به راه اندازی این کانون ذیل چهارچوب سیاست های مرکز مدیریت حوزه های علمیه نموده است.

حوزه نیوز_ این کانون با چه هدفی فعالیت می کند و در پی چه دستاوردها و نتایجی است؟

همانطور که عرض کردم هدف اصلی ما حفظ و تقویت ارتباط با حوزویان توانمند در عرصه فناوری اطلاعات می باشد که با توجه به توسعه و گسترش تصاعدی این عرصه در جوامع کنونی و وجود فرصت ها و تهدیدهای شایان توجه، به مقوله ای مهم خصوصا برای حوزه علمیه و اهداف فرهنگی، اجتماعی و تمدنی آن تبدیل شده است.

همچنین پشتیبانی و حمایت علمی معنوی از طلاب و دانش آموختگان عرصه IT متناسب با نیازها و امکانات، ارتباط موثر دانش آموختگان حوزوی عرصه فناوری اطلاعات بایکدیگر و با حوزه علمیه، ترویج روحیه همگرایی، هم‌افزایی، تعاون و ارتقای توانمندی های شغلی در دانش آموختگان، حفظ و استمرار پویائی ونشاط علمی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموختگان از دیگر اهداف و نتایجی است که در این مسیر به دنبال آن هستیم و امیدواریم با حضور پر شور طلاب و نیز حمایت و توجه نهادهای متولی به این اهداف دست پیدا کنیم.

حوزه نیوز_ کانون بر اساس چه ساختاری فعالیت می کند و برای اعضای خود چه برنامه هایی تدارک دیده است؟

در واقع این تشکل حوزوی پذیرای حضور تمامی طلاب و دانش آموختگان توانمند و علاقمند به IT می باشد و طلاب محترم دارای کد رسمی یا ارتباطی با مرکز مدیریت حوزه های علمیه می توانند با عضویت در مجمع عمومی، از برنامه ها و خدمات این کانون بهره مند شوند.

در خصوص برنامه های کانون می تواند گفت فعالیت و مدیریت این کانون یک‌سویه نخواهد بود و عزیزان عضو می توانند با حضور فعال در جلسات کانون و کارگروه های آن در خصوص امورات مرتبط با کانون، فعالیت ها و رویکردهای آن به ارائه پیشنهادات مختلف و فعالیت بپردازند.

ما در این کانون تلاش می کنیم در جهت هم افزایی و ایجاد تعامل ما بین طلاب نسبت به برگزاری مستمر جلسات اهتمام داشته باشیم و به منظور توان افزایی اعضا نسبت به برگزاری دوره ها، کارگاه ها و کلاس های آموزشی اقدام کنیم

در حال حاضر رویکرد ما فعالیت ذیل سه کارگروه علمی و پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی، و کارگروه خدمات اجتماعی می باشد که طلاب گرامی حسب دغدغه و توانمندی خود می توانند در این کارگروه ها به فعالیت بپردازند.

اجمالا عرض کنم که در کارگروه علمی و پژوهشی به دنبال ایجاد گروه های پژوهشی در راستای اندیشه ورزی در زمینه فناوری اطلاعات، آسیب شناسی زمینه های مختلف آن، ارائه پیوست ها و بسته های مشورتی و عملیاتی از منظر فناوری اطلاعات به حوزه های علمیه، بررسی حرکت کلان کشور در این عرصه و نقش حوزه های علمیه در خصوص مسائل و چالش های این جنبه هستیم.

در کارگروه فرهنگی و تبلیغی به تعریف نقش، هدایت جریان حضور طلاب در مواجهه با مسائل روز از منظر فناوری اطلاعات و تقویت توانمندی ایشان در این عرصه خواهیم پرداخت و سعی داریم بستر این جنس نقش آفرینی را با گفتمان سازی، گسترش کاربست فناوری اطلاعات و تسهیل حضور طلاب در عرصه های مختلف تقویت نماییم.

و در گروه خدمات اجتماعی به مدد الهی با ایجاد نقش ارتباطی ما بین طلاب و نهادهای مرتبط همچون حوزه های علمیه و مجموعه های تابعه آن، شرایط خدمات رسانی طلاب در قبال نیازهای حوزه های علمیه و جامعه اسلامی در زمینه فناوری اطلاعات را تسهیل خواهیم کرد.

حوزه نیوز_ مزایای عضویت طلاب در این کانون چیست؟

حضور و گردهمایی طلاب در جمع اعضای کانون به خودی خود دارای برکات و اثرات ویژه ای می باشد. ایجاد ارتباط با طلاب دیگر موجب تجمیع ظرفیت ها، انتقال تجربیات، شبکه سازی و آغاز تحولاتی ست که ثمرات آن هم به ایشان هم به حوزه های علمیه و جامعه باز خواهد گشت.

اما فارغ از این موارد که از نتایج ذاتی هر کانون و اجتماعی‌ست، ما نیز با فراهم آمدن بستر کانون و ظرفیت اعضای محترم، تلاش خواهیم نمود که با کمک و همراهی طلاب عزیز خدمات ویژه ای را برای اعضا فراهم کنیم که در این خصوص می توان به ایجاد بستر بهره مندی طلاب محترم عرصه فناوری اطلاع از ظرفیت های مراکز حوزوی، معرفی طلاب توانمند به مجموعه های مرتبط با فناوری اطلاعات و همچنین قرارگیری ایشان در اولویت واسپاری پروژه های علمی-فنی حوزه ی علوم اسلامی اشاره کرد.

با توجه به فراخوان عضوگیری کانون طلاب و دانش اموختگان عرصه فناوری اطلاعات، لطفا شیوه ثبت نام طلاب در این کانون را بیان بفرمایید.

طلاب و دانش آموختگان محترم می توانند تا ۱۵فروردین ۱۴۰۲، با مراجعه به سایت ITSETAD.IR نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند. پس از این مرحله عزیزان کانون برای ارتباطات بعدی با ایشان در تماس خواهند بود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.