• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

ایجاد مرکز داده برای شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است

  • کد خبر : 14879
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
ایجاد مرکز داده برای شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است
معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ایجاد مرکز داده مناسب برای شرکت‌های دانش بنیان امری ضروری است.

محمد خوانساری یکشنبه ۱۱ دی در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت و حراست صنعت نفت ایران اظهار: برگزاری چهارمین دوره از این نمایشگاه نشان از پختگی و عملکرد قابل قبول صنعتی آن دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران عنوان کرد: اقدامات خوبی که در مجموعه پارس جنوبی انجام گرفته، تولیدات بار اول و ساخت داخل الگویی است برای سایر فعالیت‌هایی که می‌توانند در کشور شکل بگیرند.

خوانساری ادامه داد: اگر ما در صنعت تمرکز زیادی در بخش تولیدات داخل می‌گذاریم به دلیل اهمیت و حساسیت بسیار بالای آن است و مجموعه پارس جنوبی و اقداماتی که در اینجا صورت می‌گیرد از طریق تولیدات بار اول و ساخت داخل است که جای تقدیر دارد و نشان می‌دهد عزم مدیران این مجموعه در این زمینه جدی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: در گستره تولیدات داخل پارک علم و فناوری خلیج فارس نیز اقدامات شایانی انجام داده است که نمود آن به استان‌های همجوار رسیده است و اگر توجه کافی به تولیدات داخلی شود بازار سازی بسیار عظیمی در کشور بوجود می‌آید.

خوانساری تصریح کرد: نقش شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی در رونق صنعت و تولیدات داخلی بسیار کلیدی است و این شورا باید مجموعه مدیران حوزه فناوری، اطلاعات و مدیران حوزه پارک علم و فناوری را مرتبط سازد که باعث رشد و جهت گیری آنان شود.

وی در ادامه با اشاره به فناورهای نوین افزود: با استفاده از فناوری‌های روز و باتوجه به سرعت رشد فناوری‌های جدید که جایگزین فناوری‌های پیشین خواهد شد شاهد نورآوری‌های بسیاری در عرصه صنعت خواهیم بود.

خوانساری عنوان کرد: در حوزه تخصصی گاز و پتروشیمی فناوری‌های مشخصی را داریم که به خوبی در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند و طبق برنامه‌ریزی‌های خاص خود پیش می‌روند.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران مطرح کرد: غفلت از فناوری‌های مبتنی بر داده خسارات بزرگی بر جان صنعت باقی می‌گذارد پس انتظار می‌رود به این فناوری با ارزش توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: حجم بسیار بالایی از داده همه روزه در سکوهای پارس جنوبی تولید می‌شود و سوال اینجاست که حد استفاده ما از این داده‌ها چقدر است؟

خوانساری گفت:داده‌های فناوری یک داشبورد عملیات تولیدی نیست بلکه داده‌های ریزی است که به واسطه عناصر حس‌گرهای صنعتی در نقاط مختلف پالایشگاه وجود دارد.

خوانساری گفت: باتوجه به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و پیشرفت‌های صنعتی بازار جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی در این منطقه به وجود خواهد آمد.

وی در ادامه گفت: سرمایه‌گذاری ۱۵۰میلیارد دلاری داخلی در منطقه ویژه اقتصادی پارس ایجاب می‌کند که شرکت‌های دانش بنیان با همت و توانایی بیشتر مرکز داده مناسب را ایجاد کنند که در آینده تولیداتی که از طریق داده صورت می‌گیرد بتواند از طریق همان شرکت‌های دانش بنیان عرضه شود و بازار عرضه را رونق بخشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌های تخصصی در منطقه ویژه نقص بسیار موثری در بارور شدن باورهای تولیدات داخلی دارد و باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تولیدات دانش بنیان مدیران باید خود را محک بزنند که چه تعداد شرکت دانش بنیان را به زنجیره اقتصادی و فناورانه متصل کرده اند.

خوانساری در پایان عنوان کرد: در استان بوشهر حداقل ۸ شرکت دارای پروانه امنیتی خدمات اطلاعات در حوزه‌های مختلف وجود دارد این شرکت‌ها ظرفیت لازم را دارا هستند که مجری فرمان فرماندهان حوزه اقتصادی پارس جنوبی باشند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.