• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

برگزاری کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم‌پزشکی در ۱۵ حیطه/آزمایشگاه هوش‌مصنوعی ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 16068
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
برگزاری کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم‌پزشکی در ۱۵ حیطه/آزمایشگاه هوش‌مصنوعی ایجاد می‌شود
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند با بیان این که کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم‌پزشکی از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور دانشگاه‌های مختلف در جزیره کیش برگزار می‌شود، گفت: در این همایش کاربرد هوش مصنوعی در ۱۵ حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر آرش خجسته امروز در نشست خبری معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، خاطرنشان کرد: تکنولوژی‌های نوین طی سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده‌اند و متحول شده‌اند. تحول شگرفی در این زمینه به وجود آمده است و استفاده از هوش مصنوعی در جهان به سرعت در حال رشد است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند با تاکید مقام وزارت و معاونت آموزشی وزارت بهداشت شکل گرفته است، توضیح داد: هوشمندسازی از برنامه‌های جامع این مرکز آموزشی به حساب می‌آید و برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هوشمند درباره برگزاری کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم‌پزشکی، گفت: این همایش از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور دانشگاه‌های مختلف در جزیره کیش برگزار می‌شود و در آن کاربرد هوش مصنوعی در ۱۵ حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در پایان کنگره، ۳ دانشگاه برتر که شایسته کسب مدال هستند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

دکتر خجسته با بیان اینکه چالش‌های هوش مصنوعی در حوزه علوم‌پزشکی در این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: چالش‌های هوش مصنوعی در حیطه‌های مختلف مانند حوزه مبانی، حوزه حقوقی و حقوق بیماران مورد بررسی قرار می‌گیرد. به‌کارگیری هوش مصنوعی در حوزه علوم‌پزشکی نیز در این کنگره بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هدف ترویج هوش‌مصنوعی در علوم‌پزشکی، آزمایشگاه هوش‌مصنوعی راه‌اندازی می‌شود، گفت: این آزمایشگاه در سال آینده راه‌اندازی می‌شود. همچنین سامانه بیمارستان مجازی نیز در سال آتی اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مجازی با بیان اینکه برخی از مطالبی که در حوزه علوم‌پزشکی در فضای مجازی منتشر می‌شود، از درجه اعتبار علمی برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: اولین مجله تصویری در حوزه پزشکی را راه‌اندازی می‌کنیم. مجوزهای لازم این موضوع از وزارت بهداشت و ارشاد اسلامی گرفته شده است. فیلم‌هایی که در این مجله منتشر می‌شود، مراحل داوری را سپری کرده‌اند و سپس در پلتفورم‌های مختلف بارگذاری می‌شوند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.