• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10
کرمی:

از شرکت‌های خلاق هوش مصنوعی حمایت می‌کنیم

  • کد خبر : 12869
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
از شرکت‌های خلاق هوش مصنوعی حمایت می‌کنیم
دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: خانه‌های خلاق و نوآوری می‌توانند ایده‌های نوآورانه را در مناطق کمتر برخوردارکشور به مرحله ظهور و شکوفایی برسانند،

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آقای کرمی در بازدید از خانه خلاق و نوآوری موسیتو در حوزه مکاترونیک، هوش مصنوعی و رباتیک افزود: این خانه‌ها بستری هستند تا ضمن ارائه خدمات یادگیری، زمینه برای بروز ایده‌های نوآورانه و تبدیل ایده به پدیده سرگرمی آموزی و در نهایت شکل‌گیری شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان فراهم شود.
وی ادامه داد: خانه‌های خلاق و نوآوری در حوزه آموزش، مهارت افزایی، اشتغال و تولید فعال هستند و تمام زمینه‌های بالقوه در حوزه خلاق از اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی تا حوزه فناوری‌های نرم مانند سرگرمی، گردشگری، تولید محتوای آموزشی، یادگیری و نوآوری‌های اجتماعی را پوشش می‌دهند.

خانه خلاق و نوآوری موسیتو پلتفرمی نوآورانه و جذاب در حزه آموزش و یادگیری برای ترویج و توسعه دانش و فناوری هوش مصنوعی، رباتیک و حوزه‌های وابسته در میان گروه‌های نوجوان و جوان جامعه است.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ادامه داد: می‌توانیم در هر استانی از توان خانه‌های خلاق و نوآوری استفاده کنیم تا زیرساخت‌ها و امکانات لازم و هرآن چه که در این خانه‌ها متمرکز شده است را به محصول و خدمت خلاق تبدیل کنیم و نوجوانان را آموزش دهیم .

برای همین منظور در سفر‌های استانی، رئیس جمهور برای هر استان ۵ خانه خلاق و نوآوری مصوب کرد که به همت فعالان زیست بوم نوآوری و با کمک استانداران، پارک‌های علم و فناوری و بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.
خانه خلاق و نوآوری موسیتو، در حوزه‌های فناورانه‌ای، چون هوش مصنوعی، ربات‌ها، شبکه‌های عصبی و حس‌گر‌ها فعالیت می‌کند و در حوزه رباتیک نیز در حوزه ملی و بین‌المللی دستاورد‌هایی داشته است. از محصولات ایران‌ساخت این خانه خلاق و نوآوری می‌توان به «ربات انسان‌نمای موسیتو» اشاره کرد که از ۳۴ درجه آزادی برخوردار است و از فناوری‌های مختلفی، چون هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و حسگر‌ها بهره می‌برد.
کمک به آموزش، یادگیری و سرگرمی‌آموزی از اهداف اصلی خانه خلاق و نوآوری موسیتو در کنار شکل‌دهی به شرکت‌های خلاق است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.