• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

هوش مصنوعی و تاثیراتی که روی مشاغل می گذارد

  • کد خبر : 8865
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
هوش مصنوعی و تاثیراتی که روی مشاغل می گذارد
محققان در تلاش هستند تا بتوانند از هوش مصنوعی، رباتیک و زمینه‌های مرتبط برای کاهش فعالیت‌های انسانی و استفاده کنند.

به گزارش سایت thestar؛ انتظار می‌رود هوش مصنوعی و ربات‌ها در چند دهه آینده مشاغل بسیاری را تصاحب کنند. این بدین معناست، صد‌ها میلیون شغل در سراسر جهان از بین می‌روند. به همین علت برای برخی از کاربران سوال شده که آیا ما برای دنیای پس از کار آماده هستیم یا خیر؟ در ادامه با فهرستی از مشاغلی که ممکن است طی چند دهه آینده نابود شوند آشنا می‌شوید.

مشاغلی که ربات‌ها جایگزین آن‌ها می‌شوند؟

طبق گفته محققان هوش مصنوعی، تا سال ۲۰۳۰ جایگزین رانندگان تاکسی و کامیون، صندوق‌داران فروشگاه، آشپزها، تاجران، متخصصان پزشکی، کارگران مزرعه، مشاوران مالی، مالیات، پستچیان، داروسازان، معدنچیان فلز، اپراتور‌های کامپیوتر، خلبانان و کنترلر‌های ترافیک هوایی خواهد شد. در مقابل برخی از مشاغل همچون هنرمندان، توسعه دهندگان نرم افزار، ورزشکاران، مهندسان، روانپزشکان، درمانگران، نویسندگان  هنوز  امنیت شغلی دارند.

یکی از بزرگترین حامیان این روند ایلان ماسک است. دیدگاه و پشتکار او دنیایی از امکانات را برای ما به ارمغان آورده است. ماسک در ابتدا نگران هوش مصنوعی بود. از آنجایی که هوش مصنوعی احتمالاً بسیار باهوش‌تر از انسان‌ها می‌شود و نسبت هوش نسبی مشابه یک فرد و یک گربه به آن داده می شود. او همچنین گفت: «فکر می‌کنم باید در مورد پیشرفت هوش مصنوعی بسیار مراقب باشیم.

هوش مصنوعی و مشاغل

ماسک به موسسه آینده زندگی مکس تگمارک فیزیکدان که برای کاهش خطرات وجودی پیش روی بشریت، به ویژه هوش مصنوعی پیشرفته، کار می‌کند.کمک مالی کرد. در مصاحبه اخیر با TED Talk، ماسک با اشتیاق در مورد مزایای هوش مصنوعی صحبت کرد، از تسلا‌های خودران گرفته تا روبات‌های Optimus و شرکت Neuralink خود، که یک شرکت فناوری عصبی است که رابط‌های قابل کاشت مغز و ماشین را با هدف نهایی پیشرفت انسان توسعه می‌دهد.

او پیش‌بینی می‌کند که قبلاً اشتباه می‌کرده که شاید تا امسال، تسلا مشکلی را که سرعت توسعه خودرو‌های خودران را کند کرده، حل کند. هنگامی که دوربین‌های خودرو می‌توانند آنچه را که او تصاویر هوش مصنوعی «دنیای واقعی» می‌نامد (با ظرفیت حافظه) ضبط و پردازش کند، نه تنها اتومبیل‌ها می‌توانند بدون دخالت انسان رانندگی کنند، بلکه ربات‌های Optimus او نیز وظایف دنیای واقعی را بدون دخالت انسان انجام خواهند داد. همانطور که ماسک می‌گوید، ماشین خودران فقط یک ربات روی چهار چرخ است، بنابراین تولید انبوه آن پس از تکمیل هوش مصنوعی «زندگی واقعی» آسان‌تر و ارزان‌تر خواهد بود. ماسک فکر می‌کند که تا سال ۲۰۵۰، همه ما ممکن است یک ربات همراه یا پیشخدمت در خانه خود داشته باشیم.

دیدگاه ماسک برای بشریت خوش بینانه است. اما حتی او فکر می‌کند که ما باید با دقت قدم برداریم و این ربات‌های آینده باید دارای ویژگی‌های ایمنی با دقت طراحی شده باشند و باید توسط دولت تنظیم شوند. اما ما در دنیای رقابتی و به طور فزاینده‌ای خصمانه زندگی می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=8865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.