• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9
جایگزین جی پی اس

ماهواره های استارلینک میتوانند جایگزینی برای سیستم جی‌پی‌اس باشند

  • کد خبر : 6256
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
ماهواره های استارلینک میتوانند جایگزینی برای سیستم جی‌پی‌اس باشند
به نظر می‌رسد ماهواره‌های استارلینک علاوه بر قابلیت ارائه اینترنت می توانند جایگزینی برای سیستم جی پی اس بوده و برای مسیر یابی و کشف موقعیت نیز استفاده شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با روش جدید محققان می‌توان از سیگنال ماهواره های استالینک برای موقعیت یابی دقیق استفاده کرد. این درست همان کاری است که ماهواره‌های جی‌پی‌اس انجام می دهند. به نظر می‌رسد برای اولین بار است که ماهواره های اسپیس ایکس در موارد دیگر غیر از ارائه اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش از شش ماهواره استارلینک استفاده شد و پژوهشگران توانستند با کمک سیگنال های آنها موقعیت جغرافیایی خود را با دقت ۸ متر جستجو کنند. احتمالا در آینده امکان دارد این ماهواره ها بتوانند جایگزین سیستم جی پی اس شوند. این پژوهشگران اعلام کردند برای استفاده از این ماهواره‌ها به محتوای داده های ارسالی دسترسی نداشتند.

ذک کاساز از مرکز CARMEN دانشگاه اوهایو آمریکا در این مورد گفته است: با استفاده از الگوریتم های پیچیده برای کشف موقعیت سیگنالها را شنود کرده و توانستیم از آنها برای کشف موقعیت مکانی با روش جدید استفاده کنیم. البته ماهواره های استالینک با این هدف ساخته نشدند. اما ما توانستیم نشان دهیم با استفاده از این ماهواره ها می‌توان سیستم مسیریابی نیز وجود داشته باشد.

در این روش با استفاده از سیگنال های ارسالی از سوی ماهواره‌ و بررسی آن‌ها یک الگوریتم جدید ساخته شد که با استفاده از آن می توان به موقعیت سوژه در زمین دسترسی پیدا کرد. سپس با استفاده از یک آنتن و سیگنالهای دریافتی امکان دسترسی به موقعیت با دقت ۷.۷ متر به وجود آمد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=6256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.