• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

نگارش بیش از ۵۰ پایان‌نامه با موضوع هوش مصنوعی در حوزه‌های علمیه

  • کد خبر : 13142
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
نگارش بیش از ۵۰ پایان‌نامه با موضوع هوش مصنوعی در حوزه‌های علمیه
مدیر حوزه‌های علمیه از نگارش بیش از 50 پایان‌نامه با موضوع هوش مصنوعی در حوزه‌های علمیه خبرداد و گفت: طلاب باید به عرصه‌های نخبگانی ورود جدی داشته و به دنبال بهره‌مندی از فناوری‌های روز برای پاسخگویی به نیازهای دینی جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیر شبکه قرآن و معارف که ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بلوار جمهوری قم انجام شد، با بیان اینکه حوزه‌ به نیازهای روز توجهی ویژه دارد، اظهار کرد: رسانه ابزاری است که حوزه به وسیله آن می‌تواند معارف اهل‌بیت(ع) را در سراسر جهان منتشر کند.

وی از ایجاد گفتمان‌های علمی در حوزه‌های علمیه یاد کرد و گفت: تشکیل ستادهای راهبردی حوزه‌های علمیه در راستای جریان‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه دستاوردی مهم است که نمایندگان نهادهای مختلف در این ستادها به ایفای نقش می‌پردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه از نگارش بیش از ۵۰ پایان‌نامه با موضوع هوش مصنوعی در حوزه‌های علمیه خبرداد و گفت: طلاب باید به عرصه‌های نخبگانی ورود جدی داشته و به دنبال بهره‌مندی از فناوری‌های روز برای پاسخگویی به نیازهای دینی جامعه باشند.

وی بر لزوم توجه رسانه‌ها به ۱۰۰ سالگی بازتاسیس حوزه علمیه قم تاکید کرد و گفت: حوزه طی ۱۰۰ سال گذشته به دستاوردهای فراوانی رسیده است که این دستاوردها باید در صدا و سیما برای مردم تببین شود.

امام جمعه قم با تاکید بر ارائه تفسیر قرآن کریم با استفاده از ابزار هنر تصریح کرد: صداوسیما در تولید برنامه‌های تفسیر باید پای کار باشد چرا که نقش این نهاد اطلاع رسانی در نشر و تبیین معارف الهی چشم‌گیر است.

وی لزوم همکاری بیشتر صداوسیما با حوزه‌های علمیه در راستای نشر معارف اهل بیت (ع) را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: صداوسیمای تمدنی در تراز انقلابی نیازمند است در راستای نشر معارف اهل بیت (ع) حضور پررنگی داشته باشد و در تولید برنامه‌های دینی در تبیین معارف الهی دینی و اهل بیتی(ع) نباید اشکال و صورت‌های ظاهری را لحاظ کند.

*شبکه قرآن به قم نگاهی ویژه دارد

محمد حسین کشکولی مدیر شبکه قرآن نیز در این دیدار با بیان اینکه شبکه قرآن در پیشبرد اهداف خود به ظرفیت‌های قم توجهی ویژه دارد، عنوان کرد: شبکه قرآن در تبیین گفتمان انقلاب و حوزه علمیه دو برنامه تولید کرده است که یکی از آن برنامه «طاقچه» است و در این برنامه به معرفی کتب دینی و گفتمان علمی انقلاب توجه شده است و برنامه «صدرا» نیز دیگر برنامه تولیدی است که معرفی پایان نامه‌های طلاب و دستاوردهای علمی حوزه و نخبگان آن در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی همراهی حوزه‌های علمیه در عرصه رسانه را امری مهم خواند و اظهار کرد: دغدغه بنده اعتلای رویکرد معارفی در شبکه قرآن و صداوسیما است که این امر مهم تنها به واسطه همراهی نخبگان حوزه رقم می خورد و همواره سعی می شود روایت انقلاب اسلامی که اسلام آن حوزه و امتداد آن جهان اسلام است در شبکه قرآن مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.