• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

امکان ردیابی استارلینک در ایران

  • کد خبر : 14012
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
امکان ردیابی استارلینک در ایران
امکان ردیابی استارلینک در ایران وجود دارد، این موضوعی است که رئیس آزمایشگاه شبکه های اجتماعی دانشگاه تهران به آن تاکید دارد! وی در بخشی از صحبت های خود افزود که در صورت فعال شدن اینترنت استارلینک، قطعش می‌کنیم!

به گفته روزنامه خراسان، امکان ردیابی و قطع اینترنت استارلینک وجود دارد. استارلینک تنها در صورتی اجازه فعالیت در ایران را خواهد داشت که مجوز بگیرد.

بر‌اساس گفته وزارت ارتباطات، ایلان ماسک برای راه اندازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باید اقدام به دریافت مجوز کند، در غیر این صورت مجاز به فعالیت نیست.

امکان ردیابی استارلینک در ایران و قطع اینترنت!

طبق گزارش‌های دریافتی، ارائه تجهیزات استارلینک در بانه شروع شده و در همین راستا اخیرا ایلان ماسک گفته بود که برخی از آن‌ها در ایران فعال شده است. بر همین اساس رئیس آزمایشگاه دانشگاه تهران، از قطعی اینترنت استارلینک در صورت فعالیت خبر می‌دهد.

روزنامه خراسان به نقل از رئیس آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشگاه تهران گفت:

تنها شرط استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران، دریافت مجوز توسط ایلان ماسک است. اگر افرادی اقدام به استفاده غیرمجاز از آن کنند، امکان ردیابی و قطع اینترنت استارلینک وجود دارد.

در طی مصاحبه روزنامه خراسان با رئیس آزمایشگاه دانشگاه تهران، مسعود اسد‌پور بیان کرد که اگر افراد متعددی از این سرویس استفاده کنند، دسترسی به تجهیزات و جمع آوری آن کار ساده‌ای است.

در همین راستا اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران اجازه فعالیت نخواهد داشت و در صورت فعالیت، با استفاده از تجهیزات و فناوری ارتباطی که در دسترس است، قطع می‌شود. همانطور که در جنگ اوکراین با روسیه با روش‌های مختلف توانستند فرآیند سرویس دهی اینترنت استارلینک را مختل کنند.

طبق گفته‌های پایانی اسدپور در زمینه ردیابی اینترنت ماهواره‌ای Starlink، استارلینک فقط به دیش نیاز ندارد، بلکه برای ارسال و دریافت اطلاعات وسیله‌های دیگری نیز موردنیاز است. با توجه به وسیله‌های ارتباطی در دسترس در این زمینه، امکان ردیابی اینترنت استارلینک در ایران وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.