• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

مدیرعامل لنوو: گوشی‌ها و کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی در سال آینده معرفی خواهند شد

  • کد خبر : 17086
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
مدیرعامل لنوو: گوشی‌ها و کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی در سال آینده معرفی خواهند شد
امروزه اخبار منتشر شده نشان می‌دهند که برخی شرکت‌ها تقریبا همه چیز از دوچرخه‌های الکتریکی گرفته تا اتومبیل‌های خودران را با هوش مصنوعی ادغام کرده‌اند. در این میان مدیرعامل لنوو پیش‌بینی می‌کند که به‌زودی شاهد معرفی گوشی‌ها و کامپیوترهای مبتنی بر هوش مصنوعی خواهیم بود.

به باور طیف گسترده‌ای از افراد جامعه، هوش مصنوعی در آینده تبعات مثبت و منفی متعددی را به‌دنبال خواهد داشت. این فناوری به لطف قدرت مطلق خود می‌تواند زندگی بشر را آسان‌تر نموده و احتمالا موجب بی‌نیازی برخی افراد از کار کردن خواهد شد (اگرچه این پدیده چندان هم مطلوب قلمداد نمی‌شود).

در همین راستا لنوو مبالغ هنگفتی را در زمینه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند. یانگ یوان کینگ؛ مدیرعامل لنوو گفت: “توسعه هوش مصنوعی به ویژه رشد سریع تراشه‌های هوش مصنوعی موجب ارتقاء دستگاه‌های هوشمند خواهد شد.” به باور وی تبعات این پدیده طی سال جاری میلادی چندان چشمگیر نخواهد بود؛ اما در سال آینده تحولی انقلابی را در پی خواهد داشت.

این موضوع موجب ارتقاء و جایگزینی کامپیوترها شده و در نتیجه طی سال آینده شاهد عرضه گوشی‌ها و کامپیوترهای مبتنی بر هوش مصنوعی خواهیم بود. این اظهارات پس از آن اعلام شد که روز گذشته Lenovo Group گزارش عملکرد ۳ ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ خود را منتشر کرد. بر این اساس درآمد کمپانی در ۳ ماهه نخست سال مالی برابر با ۹۰۳ میلیارد یوان و سود خالص آن معادل با ۱۳.۳ میلیارد یوان بود.

پس از انتشار گزارش درآمدهای لنوو، مدیرعامل کمپانی با صدور نامه‌ای خطاب به کارمندان اعلام کرد که لنوو به منظور تسریع روند استقرار فناوری‌ها و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی در سراسر جهان مبلغ ۷۰ میلیارد یوان دیگر را طی مدت ۳ سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد که لنوو قصد دارد تا از تجارت سنتی کامپیوترهای شخصی خود پا را یک گام فراتر گذاشته و به یک شرکت ارائه‌دهنده فناوری‌های متنوع‌تر تبدیل شود. هوش مصنوعی به‌عنوان یک فناوری کلیدی می‌تواند در مسیر دستیابی به این هدف به کمپانی چینی کمک کند.

به‌نظر می‌رسد که لنوو برای پیوستن به طیف شرکت‌های استفاده‌کننده از هوش مصنوعی کمی تعلل کرده است. سایر کمپانی‌های بزرگ حوزه فناوری از جمله مایکروسافت، آمازون و گوگل هم‌اکنون سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه هوش مصنوعی انجام داده و به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این حوزه دست یافته‌اند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17086

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.