• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

خدیوی: سوگواره روایت اربعین، میزبان ابتکارات هنری با هوش مصنوعی است

  • کد خبر : 17067
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
خدیوی: سوگواره روایت اربعین، میزبان ابتکارات هنری با هوش مصنوعی است
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح اقدامات رسانه‌ای در اولین سوگواره گفت: سال گذشته سوگواری روایت اربعین ویژه دانشجویان جهان اسلام در این دانشگاه شکل گرفت و بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و آثار فاخری در این زمینه تولید شد.

به نقل از واحد ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در این مراسم؛ حجت‌الاسلام علی خدیوی در آیین رونمایی از پوستر دومین سوگواره بین‌المللی «روایت اربعین» ویژه دانشجویان جهان اسلام، واقعه عاشورا و اربعین حسینی را دارای ابعاد رسانه‌ای عظیمی خواند و گفت: همین بعد رسانه‌ای است که اربعین را به بزرگ‌ترین همایش جهانی مملو از اخلاق و معنویت بدل کرده است.

وی در ادامه شکوه راهپیمایی اربعین را پیش نمایشی حقیقی از حکومت جهانی امام عصر (عج) بیان کرد و افزود: معنویت و اخلاق و درآمیختگی آن با جلوه‌های خدمت‌رسانی به زائرین حسینی پیش‌نمایشی از حکومت مهدوی امام عصر (عج) است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت روایتگری در پیاده‌روی اربعین و پرداختن به آن از منظر هنر و رسانه افزود: اربعین آیت عظمای الهی و نشانه اراده الهی بر نصرت امّت اسلامی است و این نعمت بزرگ الهی امروز در دست جهان اسلام و شیعیان است که قطعاً ارزش روایت این حماسه بزرگ از همه چیز مهم‌تر است.

وی رمز ماندگاری پدیده‌ها را در روایت درست آن‌ها دانست و گفت: اگر این قبیل روایت‌ها در قالب هنر و رسانه قرار گیرد در طول تاریخ ماندگارتر می‌شود؛ چنان‌که بازنمایی وقایع عاشورا در قالب‌های مختلفی همچون شعرخوانی، تعزیه و یا آیین‌های خاص نمود دارد.

علی خدیوی گفت: این موکب رسانه‌ای از طریق تارنمای اختصاصی به نشانی www.revayatarbaeen.com برای ثبت روایت‌ها در قالب‌های مختلف هنری راه‌اندازی شده است تا به تعداد همه انسان‌هایی که در این مسیر قدم می‌گذارند روایت‌های مختلفی را دریافت کند.

وی افزود: در این مسیر انسان‌ها با تحولات درونی مواجه می‌شوند که از لنز دوربین‌های عادی قابل ثبت نیست اگر این روایت‌ها نقل شوند از دل آن‌ها معنویت و معارف حسینی جاری خواهد شد. همان‌طور که در خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس مشاهده می‌کنید، خیلی از ناگفته‌های جنگ و زیبایی‌های اخلاقی و معنوی وجود دارد که روایت آن‌ها رمز ماندگاری معارف جنگ شد.

رئیس سوگواره بین‌المللی روایت اربعین با اشاره به بخش‌های این سوگواره گفت: امسال یکی از بخش‌هایی که به این سوگواره افزوده شده است، بخش ابتکارات هنری و استفاده از هوش مصنوعی در تولیدات هنری و رسانه‌ای است که امیدواریم دانشجویان از این بخش استقبال ویژه‌ای کنند.

در پایان این مراسم از پوستر دومین سوگواره بین‌المللی «روایت اربعین» ویژه دانشجویان جهان اسلام با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17067

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.