کمپانی والت دیزنی ستادی برای مطالعه هوش مصنوعی و این که چگونه میتواند از آن در حوزه سرگرمی استفاده کند تشکیل داده است، این در حالی است که نویسندهها و بازیگران کماکان مشغول مبارزه برای محدود کردن بهرهبرداری صنعت سینما از هوش مصنوعی هستند.
این گروه که قبل از اعتصاب نویسندههای هالیوود در اوایل سال جاری میلادی تشکیل شده بود به دنبال استفاده از اپلیکیشنهای هوش مصنوعی ساخت خود و حاصل همکاری خود با استارت آپهای مختلف است.
طبق شواهد، دیزنی هم اکنون ۱۱ فرصت شغلی جدید برای استخدام افرادی که در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تخصص دارند تعریف کرده است.
این مشاغل ظاهراً با تمام بخشهای این شرکت سروکار خواهند داشت، از استودیوهای فیلمسازی والت دیزنی گرفته تا شهربازیهای این شرکت و گروههای مهندسیاش، تا بخش ایدهپردازی والت دیزنی، تلویزیون دیزنی و تیم تبلیغات که به دنبال ساخت نسل بعدی سیستم تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی است.
طبق گزارش رویترز از منبعی آگاه، شرکتهای ریشهدار حوزه رسانه و سرگرمی مانند دیزنی باید روی هوش مصنوعی و موانع و مشکلاتش کار کنند. از نظر این فرد هوش مصنوعی ابزار مفیدی است که میتواند به کنترل افزایش هزینههای فزاینده ساخت فیلمها و سریالهای تلویزیونی کمک کند، به طوری که مثلاً گفته میشود برای ساخت فیلم بزرگی مانند «ایندیانا جونز و گردونه شانس» یا «پری کوچک دریایی» با استفاده از هوش مصنوعی میتوان تا سیصد میلیون دلار در هزینهها صرفهجویی کرد.
این فرد معتقد است که صرفه جویی در هزینهها چیزی نیست که بلافاصله محقق شود و به مرور زمان این امر برای استودیوها و شرکتهای رسانههای هالیوودی به دست خواهد آمد.