• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

موفقیت ChatGPT در یک آزمون سخت، بیل گیتس را متعجب کرد!

  • کد خبر : 17006
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
موفقیت ChatGPT در یک آزمون سخت، بیل گیتس را متعجب کرد!
بیل گیتس اخیرا در صحبت‌های خود به پیشرفت چشمگیر چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT پرداخته و توضیح داده که ChatGPT در آگوست ۲۰۲۲ توانسته در امتحان زیست شناسی AP بالاترین امتیاز ممکن را کسب کند و در همین راستا بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت استدلال می‌کند که هوش مصنوعی نیروی کار را متحول خواهد کرد و پتانسیل تبدیل شدن به یک دستیار شخصی دیجیتال را دارد، دستیاری که بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهد.

بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، در تازه‌ترین صحبت‌های خود به پیشرفت چشمگیر چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT پرداخته و توضیح داده که این ابزار AI سال گذشته توانسته در یک آزمون زیست شناسی بسیار سخت بالاترین امتیاز ممکن را کسب کند.

فناوری هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است و بیل گیتس (Bill Gates)، کارآفرین دنیای فناوری و مدیر اسبق شرکت مایکروسافت، پیوسته تحت تأثیر موفقیت‌های آن قرار می‌گیرد.

بیل گیتس در تازه‌ترین قسمت از پادکست خود با عنوان Unconfuse Me، به اظهار نظر در رابطه با چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT پرداخت و یکی از جالب‌ترین دستاوردهای این مدل زبانی بزرگ (LLM) را بیان کرد.

به گزارش Msn، وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود توضیح داد که ChatGPT در آگوست ۲۰۲۲ توانسته در امتحان زیست شناسی AP بالاترین امتیاز ممکن را کسب کند.

همان‌طور که می‌دانید ChatGPT چت‌بات هوش مصنوعی مولد است که توسط شریک مایکروسافت یعنی شرکت OpenAI توسعه یافته و اکنون در مرکز توجه علاقه‌مندان به فناوری AI قرار دارد.

بیل گیتس در ادامه توضیح داد: وقتی شرکت کردن ChatGPT در امتحان زیست‌شناسی AP را برای سم آلتمن مدیرعامل OpenAI بیان کردن، انتظار داشتم که این کار به چندین سال زمان نیاز داشته باشد. با فکر کردم که این چالش به من سه سال زمان می‌دهد تا روی بیماری HIV و مالاریا کار کنم.

جهش قدرت هوش مصنوعی ChatGPT تنها در عرض چند ماه!

این کارآفرین ثروتمند اظهار داشت که تنها دو ماه طول کشید تا ChatGPT بتواند این به این آزمون وارد شده و صلاحیت خود در سطح انسانی و توانایی خواندن و نوشتن تقریباً نزدیک به یک انسان را از خود به نمایش بگذارد.

نکته جالب آن است که این رویداد یک سال قبل به وقوع پیوسته و چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT تا به امروز دستخوش تغییرات و پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به گذشته شده است.

همین مسئله باعث شده تا متخصصان از توسعه هرچه بیشتر چت‌بات‌های هوش مصنوعی و جایگزینی آن‌ها با انسان‌ها هراس داشته باشند. البته، با وجود اینکه برخی این فناوری را به عنوان یک جایگزین برای انسان و بسیار خطرناک توصیف می‌کنند، برخی دیگر آن را یک ابزار برای انجام سریع‌تر کارها در نظر می‌گیرند.

بیل گیتس استدلال می‌کند که هوش مصنوعی نیروی کار را متحول خواهد کرد و پتانسیل تبدیل شدن به یک دستیار شخصی دیجیتال را دارد، دستیاری که بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهد.

بنیان‌گذار مایکروسافت یکی از طرف‌داران پروپاقرص هوش مصنوعی بوده و همواره به دفاع از پتانسیل آن پرداخته است. وی مدتی قبل پیش‌بینی کرد که AI به زودی می‌تواند آن‌قدر قدرتمند شود که موتورهای جستجوی اینترنتی فعلی را منسوخ کند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.