• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

کوالکام و متا در سال ۲۰۲۴ هوش مصنوعی بدون نیاز به اینترنت را روی موبایل می‌آورند

  • کد خبر : 16821
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
کوالکام و متا در سال ۲۰۲۴ هوش مصنوعی بدون نیاز به اینترنت را روی موبایل می‌آورند
به زودی قرار است به لطف کوالکام (Qualcomm) و متا (Meta) امکان تجربه کار با یک دستیار مجازی پیشرفته و امکان تولید محتوا بهتر بدون نیاز به اتصال اینترنت برای کاربران فراهم شود. در ادامه این خبر با پایگاه خبری تحلیلی فناوری های هوشمند همراه باشید.

کوالکام همین حالا هم با هوش مصنوعی Stable Diffusion که روی گوشی‌های مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲ در دسترس است، ثابت کرده که بدون نیاز به اتصال اینترنت می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. حال این شرکت اعلام کرده که گوشی‌های پرچم‌دار سال آینده از یک مدل هوش مصنوعی بدون نیاز به اینترنت بهره‌مند خواهند بود.

این شرکت تراشه‌ساز گفته که هوش مصنوعی مدل زبان بزرگ Llama 2 از متا را در سال ۲۰۲۴ به گوشی‌های پرچم‌دار و کامپیوترهای شخصی می‌آورد. کوالکام اعلام کرده که این اقدام به کاربران امکانات زیاد و متنوعی را می‌دهد و نیازی هم به اتصال اینترنت ندارد. برای مثال کاربران می‌توانند در زمینه‌هایی مثل کار با دستیار مجازی هوشمند، برنامه‌های بهره‌وری، ابزارهای تولید محتوا، سرگرمی و … از آن استفاده کنند.

این شرکت در کنفرانس خبری خود گفت: «شرکت Qualcomm Technologies برنامه دارد هوش مصنوعی مبتنی بر Llama 2  را زا سال ۲۰۲۴ روی دستگاه‌های مجهز به اسنپ‌دراگون پیاده‌سازی کند.»

در میان چیزی در این رابطه گفته نشد که آیا خود متا برنامه‌هایی بر پایه Llama 2 روی دستگاه‌های دارای پردازنده اسنپ‌دراگون در دسترس قرار خواهد داد یا نه. اما مطمئنا توسعه‌دهندگان ترد پارتی (Third-Party) اندروید برنامه‌هایی برای عرضه اپلیکیشن‌های مرتبط با این هوش مصنوعی خواهند داشت.

خبرهای بیش‌تر در خصوص Llama 2

در این میان فقط از Llama 2 صحبت نشد و متا از هوش مصنوعی متن‌باز (Open Source) خود به نام LLM هم رونمایی کرد. این شرکت ادعا می‌کند که قصد دارد با متن‌باز کردن Llama 2 به استارت‌آپ‌ها، کسب و کارها، کارآفرینان و محققان دسترسی بیش‌تری به ابزارهای مختلف بدهد. این ابزارها به آن‌ها فرصتی برای تحقیق و نوآوری در زمینه‌های جالب و هیجان‌انگیز می‌دهد و از نظر اجتماعی و اقتصادی کاملا سودآور است.

بر اساس صحبت‌ها در این کنفرانس خبری، به نظر می‌رسد متا باور دارد که باز کردن دسترسی به هوش مصنوعی‌اش آن را امن‌تر می‌کند. قابل ذکر است که محققان و توسعه‌دهندگان می‌توانند به تست استرس LLM بپردازند تا بتوانند در تشخیص و رفع مشکلات عملکرد سریع‌تری داشته باشند.

این شرکت در ادامه توضیح داد که Llama 2 مورد آزمایش قرار گرفته و تیم‌های داخلی و خارجی از نظر امنیتی آن را مورد بررسی قرار داده‌اند. متا افزود که از طریق ارتقا کیفیت و بنچمارک گرفتن به کار روی بخش امنیت ادامه خواهد داد.

در نهایت مایکروسافت (Microsoft) و متا هم اعلام کردند که همکاری خود را گسترش می‌دهند و مایکروسافت در Llama 2 یک شریک مناسب برای متا خواهد بود. شرکت ردموند (The Redmond) اضافه کرد که LLM جدید روی ویندوز و Azure پشتیبانی می‌شود. Llama 2 همین حالا در لیست مدل‌های هوش مصنوعی Azure در دسترس بوده و برای کار روی ویندوز سازگار است. همچنین شما می‌توانید از طریق Hugging Face، سرویس‌های وب آمازون (AWS) و دیگر تامین‌کنندگان هم به آن دسترسی پیدا کنید.

منبع: AndroidAuthority

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.