• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

بررسی هوش مصنوعی گوگل بارد؛ از پشتیانی زبان فارسی تا رقابت با Chat GPT

  • کد خبر : 16792
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
بررسی هوش مصنوعی گوگل بارد؛ از پشتیانی زبان فارسی تا رقابت با Chat GPT
به تازگی هوش مصنوعی گوگل با نام google Bard از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند همانند چت جی‌پی‌تی به زبان فارسی از آن استفاده کنند.

هوش مصنوعی در حال تکامل است و شرکت‌‌های مختلف هر روز ابزار جدید یا نمونه جدیدی از آن را ارائه می‌دهند. پس از انتشار Chat GPT توسط شرکت open AI، گوگل هم در واکنش نسخه متنی google Bard را منتشر کرد. گوگل بارد مثل تمام ابزارهای دیگر گوگل تلاش دارد که بهترین در نوع خود باشد و البته پاسخی بود به چت جی‌پی‌تی. البته هوش مصنوعی مایکروسافت هم با نام bing chat منتشر شده است که به نظر می‌رسد نسبت به رقیب خود، فعلا عقب‌تر باشد.

گوگل بارد پیش از این از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کرد، اما به تازگی زبان فارسی را هم اضافه کرده است تا کاربران بتوانند به فارسی با او گفتگو کنند.

روش کار با گوگل بارد

گوگل بارد هم به عنوان یک مدل زبانی به نوعی طراحی شده است که کاربران بتوانند با او گفتگو کنند. کاربر با ورود به سایت  bard.google.com ، متن خود را در باکس مشخص شده می‌نویسد و گوگل بارد به او پاسخ می‌دهد. برای استفاده از گوگ بارد ابتدا وارد سایت گوگل بارد bard.google.co شوید. در این صفحه دکمه «Try Bard» را بزنید. توجه کنید که برای استفاده از بارد باید یک حساب کاربری گوگل تایید شده برای کاربر بالای ۱۸ سال داشته باشید. حالا باید «شرایط استفاده از خدمات» (Terms of service) گوگل بارد را مطالعه و تایید کنید. برای این کار ابتدا دکمه «More» و سپس «I Agree» را بزنید. به همین سادگی، کار تمام می‌شود و کافی است دکمه «Continue» را انتخاب کنید تا وارد صفحه استفاده از گوگل بارد شوید. البته گوگل بارد هم مانند chat GPT بر روی IP ایران بسته است و برای استفاده از آن باید از برنامه‌های تغییر IP‌ استفاده کرد.

پس از طی این مراحل شما وارد گوگل بارد شده‌اید و در آنجا می‌توانید پرسش خود را مطرح کنید. پس از پاسخ گوگل بارد، کاربر می‌تواند با متن گوگل بارد را کپی یا به صورت مستقیم در پلتفرم‌های دیگر بازنشر کند و حتی به آن امتیاز بدهد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.