• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8
معاون بین الملل جامعةالمصطفی؛

نقش آفرینی در فضای شتابنده تغییرات محیطی جهان نیازمند حرکت در لبه فنّاوری‌های آموزشی است

  • کد خبر : 16685
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
نقش آفرینی در فضای شتابنده تغییرات محیطی جهان نیازمند حرکت در لبه فنّاوری‌های آموزشی است
عاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی گفت:نقش آفرینی در فضای شتابنده تغییرات محیطی جهان نیازمند حرکت در لبه فنّاوری‌های آموزشی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنبری، معاون بین‌الملل جامعه المصطفی در جلسه مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی در دانشگاه مجازی المصطفی بر اهمیت توسعه و پاسداشت میراث گذشتگان تأکید نمود و با بیان این‌که گزارش‌های مدیران دانشگاه مجازی نشان‌دهنده حرکت رو به رشد خانواده بزرگ جامعه المصطفی است، اظهار داشت: هر گوشه‌ای از خانواده بزرگ المصطفی به نتایج ارزشمندی دست یابد، دیگر مجموعه‌ها نیز از نتایج آن بهره‌مند خواهند شد.

وی بر اهمیت فضای مجازی در بازتعریف حضور در عرصه بین‌الملل تصریح نمود و با بیان این‌که تاکنون موج‌های مختلفی را در برابر پدیده نوظهور فضای مجازی پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: بی‌تفاوتی نشأت گرفته از حیرت و سردرگمی ازجمله نخستین مواجهه‌ها با فضای مجازی بود.

معاون بین الملل جامعهالمصطفی به دیجیتال کردن دست‌نوشته‌ها و کتب چاپی به‌عنوان موج دیگری از رویارویی با فضای مجازی و پیشتازی حوزه‌های علمیه در این امر اشاره نمود و اذعان داشت: حوزه‌های علمیه در موج دوم رویارویی با فنّاوری‌های نوین، مواجهه‌ای حکیمانه و اخلاقی با پدیده فضای مجازی داشتند.

سخنران این نشست ایجاد و شکل‌گیری سایت‌های مبتنی بر فضای ابری و ارائه محتواها و محصولات علمی و معرفتی از بستر فضای سایبر و اینترنت را از دیگر امواج مواجهه با فضای مجازی توصیف نمود و ابراز داشت: ایجاد فضای تعاملی میان مخاطبان و ادمین از دیگر رویه‌های شکل‌گیری فضای جدید سایبری در عرصه بین‌الملل بود؛ در ادامه فضای مجازی به‌صورت کاربر محور اداره شده، کاربران نقش پویایی را در اداره فضاها و ایجاد شبکه‌ها و گروه‌های اجتماعی بر عهده گرفتند.

وی با بیان این‌که در عین این‌که دستانی پشت پرده متولی کنترل محتواهای فضای مجازی هستند، همچنان کاربران شبکه‌های اجتماعی نقش مؤثری در توسعه فضای مجازی دارند، اظهار داشت: شکل‌گیری واقعیت‌های مجازی و واقعیت افزوده در سال‌های اخیر، عرصه جدیدی را پیش روی زیست‌بوم مجازی ایجاد و امروز انسان‌های پرشماری ساعت‌ها عمر خود را در این فضا تعریف نموده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری جهت‌دهی به ارتباطات ذهنی نسل‌ها را ازجمله آثار شکل‌گیری فضای واقعیت افزوده توصیف نمود و خاطرنشان ساخت: بحث AR از دیگر موضوعاتی است که بشر امروزی علاوه بر زیست مجازی، امورات خود را به هوش مصنوعی تنفیذ نموده، ماشین مقوله تفکر، محاسبه و تحلیل را بر عهده می‌گیرد.

معاون بین الملل جامعهالمصطفی با بیان این‌که جوانان امروزی ساعت‌ها عمر خود را به چت و گفتگو با ماشین و هوش مصنوعی اختصاص می‌دهند، یادآور شد: گسترش فنّاوری‌های نوین ارتباط‌جمعی که برای دور سازی انسان از واقعیت‌های زندگی ایجادشده، کار را برای تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی سخت نموده است. این موضوع نباید ما را نسبت به رسالت و وظایفی که بر عهده‌داریم غافل کند.

وی با بیان این‌که جامعه المصطفی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین باید در لبه فنّاوری‌های آموزشی حرکت کند، اظهار داشت: ما امروز در یک فضای شتابنده تغییرات محیطی قرارگرفته‌ایم که مکث در آن آسیب‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت؛ باید با نگاه به افق‌های لبه فنّاوری مسیر مدیریت این ابزارها و تکنولوژی‌ها را برای ارتقاء دانش معرفتی جهان در پیش بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری بر اهمیت بومی‌سازی فضای مجازی در جای‌جای نمایندگی و در عرصه‌های مختلف شکل، محتوا و پشتیبانی تأکید نمود و خاطرنشان ساخت: هر منطقه باید محتوای دینی را در قالب‌های متنوع فرهنگ ملل و با رنگ و بویی متناسب با نیازهای مناطق بازتعریف و از فعال‌سازی نیروی انسانی بومی و شکل‌دهی منطقه‌ای به آموزش‌های مجازی حداکثر استفاده را داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16685

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.