• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

هوش مصنوعی و آینده صنعت آموزش

  • کد خبر : 15808
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
هوش مصنوعی و آینده صنعت آموزش
هوش مصنوعی (AI) در حال ایجاد تغییرات عمده در صنعت آموزش است. پیشرفت این فناوری که به‌سرعت درحال‌رشد است چه تاثیری بر کار مدرس‌ها، سخنرانان و تولیدکنندگان محتوا خواهد گذاشت.

۱. بالا رفتن ارزش مشاوره!

خیلی‌ها فکر می‌کنند وقتی می‌توان از سیستمی مانند ChatGPT پرسید که چگونه کسب‌وکارم را رشد بدهم، دیگر کسی به مشاوران مراجعه نمی‌کند. سال‌ها پیش همین دیدگاه اشتباه با رایج شدن اینترنت و استفاده از موتورهای جستجویی مانند گوگل شکل گرفت. بسیاری از کارشناسان می‌گفتند دیگر کسی به پزشک، وکیل، مشاور خانواده و… مراجعه نخواهد کرد؛ چون با یک جستجو در گوگل می‌تواند پاسخ سوالاتش را پیدا کند.

نکته‌ای که خیلی‌ها به آن توجه نمی‌کنند آن است که در اراده مشاوره و توصیه‌های اختصاصی، اعتبار شخص خیلی مهم‌تر از محتوای ارائه شده است. ست گادین در کتاب شیب توضیح می‌دهد که ما برای گرفتن پاسخ سوالات، ترجیح می‌دهیم به معروف‌ترین و معتبرترین فردی که می‌شناسیم مراجعه کنیم. فرض کنید می‌خواهید درباره سرمایه‌گذاری مشاوره بگیرید. آیا به هر مشاوری اعتماد می‌کنید؟ مسلما این‌طور نیست. اعتبار مشاور از هر چیزی مهم‌تر است. پس اگر مشاور یا متخصص هستید، لازم است بر کسب اعتبار بیشتر کار کنید.

۲. افزایش ۵ تا ۱۰ برابری سرعت تولید محتوا

اگر مدرسی عمل‌گرا هستید به کمک ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانید سرعت تولید محتوای خودتان بین ۵ تا ۱۰ برابر افزایش دهید. نوشتن یک مقاله ۲۵۰۰ کلمه‌ای حداقل به ۴ ساعت زمان نیاز دارد. سپس باید حداقل یک ساعت وقت بگذارید و آن را ویرایش کنید. به کمک ابزارهای AI مانند ChatGPT می‌توان در ۵ دقیقه یک مقاله ۲۵۰۰ کلمه‌ای تولید کرد و در یک ساعت ویرایش کرد. پس به‌کمک هوش مصنوعی سرعت تولید محتوا حداقل ۵ برابر می‌شود. البته این موضوع برای مقالات طولانی است. در تولید محتواهای کوتاه، سرعت گاهی از ۱۰ برابر هم بیشتر می‌شود.

به‌کمک هوش مصنوعی سرعت تولید محتوا حداقل ۵ برابر می‌شود. البته این موضوع برای مقالات طولانی است. در تولید محتواهای کوتاه، سرعت گاهی از ۱۰ برابر هم بیشتر می‌شود.

۳. بیشتر شدن محتواهای بی‌ارزش

هر مطلبی که با هوش مصنوعی تولید می‌شود، قبل از انتشار باید توسط یک متخصص بررسی و در صورت لزوم بازنویسی شود. بسیاری از افرادی که تخصص کافی ندارند، با ابزارهای هوش مصنوعی شروع به تولید محتواهای زیاد خواهند کرد و بدون راستی‌آزمایی و بررسی دقیق آن‌ها را منتشر خواهند کرد. همین موضوع باعث می‌شود تعداد مدرس‌های جعلی خیلی بیشتر شود و باعث شود به برخی از یادگیرندگان صدمه وارد شود. البته شرکت‌های بزرگ بر این موضوع با جدیت کار می‌کنند و در حال ساختن ابزارهایی هستند که با بررسی یک محتوا، تشخیص می‌دهد که آیا این محتوا با هوش مصنوعی تولید شده یا انسان. اگر شما می‌خواهید از این موضوع لطمه نبینید می‌توانید با جدیت از هوش مصنوعی استفاده کنید؛ ولی حتما خودتان محتوای تولیدشده را بررسی و بازنویسی کنید.

 

۴. بالاتر رفتن اهمیت داشتن استراتژی

تصور کنید به ۱۰ مدرس به‌صورت مساوی سرمایه قابل‌توجهی بدهیم و همچنین تیمی از بهترین افراد را در اختیارشان قرار دهیم. پس از مدتی جایگاه آن‌ها کاملا متفاوت خواهد بود. به نظر من که بیش از ۱۵ سال است اختصاصا با مدرس‌ها سروکار دارم، مشکل اصلی آن‌ها سرمایه یا تیم نیست. مشکل نداشتن یک استراتژی قدرتمند است. کافی است به یک مدرس بگوییم: «می‌توانم به‌صورت رایگان برایت ۱۰۰ مقاله عالی تولید کنم، به‌شرطی که دقیقا بگویی موضوع مقالات چه باشد.» خیلی از آن‌ها موفق نخواهند شد از این فرصت به‌خوبی استفاده کنند. احتمالا موضوعاتی خواهند گفت که آن‌قدرها هم جذاب و مفید نیست. حتی اگر موضوع‌های خوبی را پیشنهاد بدهند، خیلی‌ از آن‌ها استراتژی ندارند؛ یعنی گام بعدی را پیش‌بینی نکرده‌اند که این مقالات درنهایت می‌خواهد چه‌کاری برایم انجام بدهد! پس هرچه ابزارهای هوش مصنوعی رایج‌تر شود، انجام کارها ساده‌تر می‌شود و فکر کردن و داشتن استراتژی مناسب برای جلو زدن از رقیبان سخت‌تر!

هرچه ابزارهای هوش مصنوعی رایج‌تر شود، انجام کارها ساده‌تر می‌شود و فکر کردن و داشتن استراتژی مناسب برای جلو زدن از رقیبان سخت‌تر!

۵. کاهش شدید هزینه‌های تولید محتوا

اگر در بخش تولید محتوا کارکنانی دارید، بهتر است هرچه زودتر این افراد را با روش‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی آشنا کنید. یک کارمند خوب و باهوش در بخش تولید محتوا می‌تواند با کمک گرفتن از هوش مصنوعی محتواهای بیشتر و باکیفیت‌تر تولید کند؛ پس هزینه تولید هر محتوا به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. منظور از محتوا فقط مقالات سایت نیست. متن ایمیل، صفحه محصول، متن پیامک، کپشن اینستاگرام و… نمونه‌هایی از محتواهایی هستند که هزینه تولیدشان خیلی کمتر می‌شود.

هر تحول جدید که بر کسب‌وکارها اثر دارد، باعث ایجاد فرصت‌ها و تهدیدهایی می‌شود. اگر مدرس هستید، به‌جای اینکه بیش‌ازحد نگران این باشید که چه اتفاقی خواهد افتاد، بهتر است سریع‌تر از روش‌های استفاده از هوش مصنوعی را یاد بگیرید و خیلی زودتر از رقیبان، از این فرصت فوق‌العاده استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15808

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.