• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

استخرهای مخفی در فرانسه با فناوری هوش مصنوعی شناسایی شدند

  • کد خبر : 13333
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
استخرهای مخفی در فرانسه با فناوری هوش مصنوعی شناسایی شدند
کشف و شناسایی هزاران استخر خصوصی اعلام نشده و مخفی در فرانسه با کمک هوش مصنوعی، یک منبع درآمد جدید برای مقامات مالیاتی این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از بی بی سی نیوز، در پی یک آزمایش با استفاده از هوش مصنوعی، بیش از ۲۰ هزار استخر مخفی در این کشور کشف شد. کشف این استخرها حدود ۱۰ میلیون یورو درآمد مالیاتی به همراه داشته است. احداث استخر در املاک موجب افزایش ارزش ملک می‌شود و چنین املاکی مشمول مالیات بیشتری می‌شوند و مطابق قانون باید اعلام شوند.

یک نرم‌افزار تهیه شده توسط گوگل و شرکت مشاوره‌ای کاپگمینی (Capgemini) فرانسه در جریان یک بررسی آزمایشی که در اکتبر ۲۰۲۱ انجام شده است، استخرهای مخفی را از روی تصاویر هوایی در ۹ منطقه فرانسه شناسایی کرد.

در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳.۲ میلیون استخر خصوصی در فرانسه وجود داشت و در دوره همه‌گیری کرونا و افزایش دورکاری میزان راه‌اندازی استخر افزایش یافت. به نوشته روزنامه «لوپاریزین»، یک استخر متوسط به مساحت ۳۰ مترمربع مشمول مالیات سالانه ۲۰۰ یورو می شود.

 

 

مقامات مالیاتی می‌گویند ممکن است از این نرم افزار برای کشف استخرهای مخفی خانگی در سرتاسر فرانسه استفاده شود.

این در حالی است که یکی از اعضای حزب سبز فرانسه خواستار ممنوعیت استخرهای خصوصی شده و تاکید کرده که فرانسه به علت خشکسالی نیازمند یک رابطه متفاوت و جدید با آب است.

 

استخرهای مخفی در فرانسه با فناوری هوشی مصنوعی شناسایی شدند

 

این اظهارات در حالی است که فرانسه با شدیدترین خشکسالی خود رو به رو شده است به طوری که ۱۰۰ ناحیه در این کشور با کمبود آب آشامیدنی مواجه شده اند. میزان بارش در ماه ژوییه در فرانسه ۹.۷ میلی‌متر بود که خشک‌ترین ماه از ماه مارس سال ۱۹۶۱ تاکنون به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13333

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.