• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
معاون امور بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی:

گوگل سرمایه‌گذاری عظیمی در هوش مصنوعی انجام داده است

  • کد خبر : 16199
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
گوگل سرمایه‌گذاری عظیمی در هوش مصنوعی انجام داده است
معاون امور بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: گوگل سرمایه‌گذاری عظیمی در هوش مصنوعی انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری های هوشمند به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ چگینی، معاون امور بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی طی سخنانی در مدرسه فصلی «حکمرانی حکمت‌بنیان در عصر هوش مصنوعی» که توسط دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، پیرامون موضوع آینده‌پژوهی حکمرانی در عصر هوش مصنوعی اظهار داشت: پیشینه هوش مصنوعی به هفتاد سال پیش برمی‌گردد و به‌گونه‌ای بوده که ماشین بتواند کار انسان را انجام دهد. آلن تورینگ، ریاضی‌دان و دانشمند رایانه در اواسط قرن بیستم پیش‌بینی کرده که در آینده، تمایز قائل شدن بین انسان و هوش مصنوعی بسیار سخت و مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی طی سال‌های اخیر همواره در حال پیشرفت بوده و اکنون گوگل سرمایه‌گذاری عظیمی در این حوزه انجام داده است. یکی از نمونه‌های کنونی هوش مصنوعی که اکنون در خصوص آن بسیار صحبت می‌شود چت جی‌پی‌تی است که کشورهایی همچون چین و روسیه و شرکت‌هایی همچون مایکروسافت هم نسخه‌هایی از این نوع هوش مصنوعی را ارائه داده‌اند. اکنون صحبت از آینده‌پژوهی حکمرانی هوش مصنوعی در محافل مختلف به گوش می‌رسد و در آینده اینترنت به همه اشیاء نفوذ خواهد کرد، توان حاکمیت‌های جهانی کمتر شده -چراکه تسلط اینترنت بیشتر می‌شود- و ایجاد محدودیت و فیلترینگ دشوار و یا به‌عبارتی‌دیگر غیرممکن خواهد شد.

معاون امور بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: آینده با حضور هوش مصنوعی چالش‌ها و مزیت‌هایی دارد که با تصاویر هالیوودی ارائه‌شده سنخیتی ندارد و می‌توان از این فضا در جهت اهداف ایرانی-اسلامی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام‌ چگینی بابیان اینکه حکمرانی آینده با محوریت هوش مصنوعی بر مبانی داده‌ها است، تصریح کرد: بر این مبنا می‌توان روند اداره کشور و جامعه را بهبود بخشید و به سمت حل نیازهای مردم حرکت کرد. از طرفی پاشنه آشیل این نوع حکمرانی، غلط بودن و تحریف داده‌ها و اطلاعات است که منجر به خطا در تصمیم‌گیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همواره در دنیا دشمنانی دارد که می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی در آینده خطرات نوینی برای کشور در حوزه‌های مختلف به وجود آورند به‌عنوان نمونه اینستاگرام در سال‌های اخیر تصویر سردار سلیمانی را با استفاده از الگوریتم‌های خود حذف می‌کند که شاید این قبیل حرکات با پیشرفت هوش مصنوعی شدت گیرد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.