• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
به همت ستاد راهبری فنآوری های هوشمند حوزه های علمیه؛

کاروان سیار مهارت‌های فردا آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 17473
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
کاروان سیار مهارت‌های فردا آغاز به کار کرد
کاروان سیار مهارت های فردا در ایستگاه اول خود به دبیرستان دختران علوی رفت و دانش آموزان این مدرسه را با سر فصل ها و مباحث مهم و اصلی هوش مصنوعی آشنا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فنآوری های هوشمند، کاروان سیار مهارت های فردا که ویژه دختران متوسط اول شهر قم آغاز به کار کرده است در ایستگاه اول خود به دبیرستان دختران علوی رفت تا دانش آموزان این مدرسه را با سر فصل ها و مباحث مهم و اصلی هوش مصنوعی آشنا کند.

فاطمه کیامهر در این کاروان که در گام اول در این مدرسه حضور یافته بود با بیانی مناسب با سن نوجوان به توضیح مباحث و کارکردهای هوش مصنوعی (Artificial intelligence) (به اختصار AI) پرداخت.

در این کارگاه مهارتی، دانش آموزان ضمن اینکه با کارکردهای هوش مصنوعی در زندگی عادی و روزانه آشنا شدند به بیان تجربیات خود در استفاده از این فناوری پرداختند.

کیا مهر در تعریف هوش مصنوعی عنوان کرد: هوش مصنوعی تکنولوژی است که توسط انسان ساخته شده و از قدرت تفکر و استدلال برخوردار است و فعالیت‌هایی که انسان انجام می‌دهد را در سرعتی بالاتر انجام می‌دهد. این فناوری بر پایه الگوریتم، داده و توان پرداز فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی در زمینه های صنعت، هواشناسی، پزشکی، صنایع نظامی و امنیتی، کشاورزی و حتی باستان شناسی کاربرد دارد، تصریح کرد: مثلا در صنعت در کنترل کیفیت خروجی کارخانه ها استفاده می‌شود و با خطای بسیار کم، سرعت بالا و هزینه نگهداری کمتر به کمک رسان صنعت است و در زمینه پزشکی نیز در جراحی های ریز و میکروسکوپی و تشخیص بیماری ها به کمک انسان آمده است.

این کارشناس در تعریف هوش مصنوعی سیستم خبره اظهار کرد: هوش مصنوعی سیستم خبره‌ برنامه‌ای کامپیوتری است که به منظور حل مسائل پیچیده و گرفتن تصمیمات مختلف طراحی می‌شود. و اجزای آن شامل دانش (Knowledge Base)، رابط کاربری (User Interface) و موتور استنتاج (Inference Engine) است و از مزایای آن عدم محدودیت حافظه، بازدهی بالا، حل مسائل تخصصی، ارائه خروجی بدون لحاظ کردن احساسات و به‌روزرسانی پایگاه دانش است.

وی بیان کرد: هوش مصنوعی سیستم خبره در طراحی و ساخت قطعات سخت افزاری (در طراحی و تولید دستگاه‌هایی نظیر لنزهای دوربین و اتومبیل‌های خودران)، حوزه مالی (تشخیص کلاهبرداری و فعالیت‌های مشکوک مالی مدیران بانک به منظور تخصیص وام‌های کلان بانکی)، حوزه پزشکی (برای تشخیص بیماری، تجویز دارو و پیشنهاد روش درمان)، سازمان‌ها (برای سوددهی بیشتر) و مدیریت زمان و برنامه ریزی (برنامه‌ریزی خطوط هوایی و آژانس‌های هواپیمایی) کاربرد دارد.

همچنین این مدرس به بیان انواع هوش مصنوعی و رشته‌های فعال در این زمینه پرداخت و به سوالات دانش آموزان پاسخ داد.

در پایان این برنامه نیز متناسب با پایه تحصیلی هر یک از دانش آموزان مسابقه‌ای طراحی شد و به شرکت کنندگان جوایز نفیسی اهدا شد.

این کاروان علمی که به همت ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه‌های علمیه و در راستای رویداد مهارت های فردایی برگزار شد تصمیم دارد مدرسه به مدرسه در شهر قم سفر کند و ضمن اینکه این نسل پویا، پر انرژی و متفکر را با مباحث و کارکردهای هوش مصنوعی آشنا می‌کند، علاقه مندان این مبحث را در شبکه نخبگانی و گستره دانش آموزی جذب می‌کند.

این کاروان علمی در نظر دارد برای علاقه مندان و مستعدان این رشته برنامه های آموزشی و اردوهای علمی برگزار کند تا امیدهای آینده کشور بتوانند در این عرصه فعالیت کنند، آموزش ببیند و روز به روز رشد و ارتقا بیشتری پیدا کنند.

باتوجه به اینکه این برنامه از طرفستاد راهبری فنآوری های هوشمند حوزه های علمیه برگزار می‌شود به همه ابعاد از جمله فرهنگی نوجوانان توجه دارد تا همه ابعاد وجودی آنان رشد پیدا کند و مایه افتخار خانواده‌هایشان شوند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17473

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.