• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
19
مجید اسحاقی تبیین کرد؛

جهش هوش مصنوعی در علوم و تحلیل داده‌ها

  • کد خبر : 1141
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰:۰۵
جهش هوش مصنوعی در علوم و تحلیل داده‌ها
مجید اسحاقی گفت: هوش مصنوعی یکی از رشته‌های علوم کامپیوتر است و امروزه کاربردهای خوبی در دنیا پیدا کرده و در علوم مختلفی همچون اقتصاد، پزشکی، جامعه‌شناسی و دیتا جهش داشته است.

به گزارش ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه، استاد تمام ریاضی دانشگاه سمنان گفت: هوش مصنوعی یکی از رشته‌های علوم کامپیوتر است و امروزه کاربردهای خوبی در دنیا پیدا کرده و در علوم مختلفی همچون اقتصاد، پزشکی، جامعه‌شناسی و دیتا جهش داشته است.

مجید اسحاقی استاد تمام ریاضی دانشگاه سمنان درباره عملکرد هوش مصنوعی و رسانه، گفت: هوش مصنوعی یکی از رشته‌های علوم کامپوتر است که امروزه کاربردهای بسیار زیادی در دنیا پیدا کرده و علوم مختلف از جمله اقتصاد، پزشکی، جامعه‌شناسی، زمینه‌های دیتا و بیگ دیتا کاربرد و جهش داشته و برای کارهای آمارگیری و تحلیل داده‌ها استفاده زیادی دارد و روز به روز کاربرد این موارد بیشتر می‌شود.

 پیشرفت هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ در رسانه‌ها

وی افزود: هوش مصنوعی یکی از علومی است که تا ۱۰ سال آینده پیشتاز است و کاربردهایش روز به روز بیشتر می‌شود به طوری که برخی از کشورها سیاست‌ خود را روی هوش مصنوعی متمرکز کرده‌اند، نخست وزیر ژاپن گفته تا سال ۲۰۲۵ سیستم‌ها نه تنها در رسانه بلکه در تمام بخش‌ها باید به صورت هوش مصنوعی استفاده شود و این موضوع به شدت در حال پیشرفت است.

استاد تمام ریاضی دانشگاه سمنان ادامه داد: یکی از مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه است به طوری که در سال‌های گذشته خبرنگاران و برخی افراد اطلاعات را به صورت سنتی و دستی فراهم و نتیجه‌گیری می‌کردند ولی در حال حاضر هوش مصنوعی کامپیوتر است که تصمیم می‌گیرد، فکر می‌کند و اخبار را مجزا و تحلیل می‌کند؛ بنابراین تا ۲۰-۱۰ سال آینده کل سیستم رسانه هوش مصنوعی می‌شود.

شخصی شدن اطلاعات و مرتب‌سازی آن از طریق هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای اطلاعاتی

اسحاقی افزود: در حال حاضر نرم‌افزارهایی وجود دارد که اطلاعات را از خبرگزاری‌ها دریافت، دسته‌بندی و تصمیم‌گیری‌ می‌کنند و خبرهایی که مناسب هستند را  در اولویت قرار می‌دهند و چنین کاری با استفاده از هوش مصنوعی در رسانه‌ها انجام می‌شود که کاربردهایش روز به روز بیشتر می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر گروه‌هایی در کشورهای پیشرفته وجود دارند که روی رسانه و هوش مصنوعی کار می‌کنند که شخصی شود به طوری که هر شخص بتواند از طریق سیستم نرم‌افزاری اطلاعات مورد نظر خود را از کل رسانه‌ها به هر زبانی که مدنظر دارد را گلچین کند و در این حالت رسانه از حالت اجتماعی به سمت شخصی هم سوق پیدا می‌کند و سلیقه افراد متفاوت است و بر اساس سلیقه‌های متفاوت خبرها یا اطلاعات گلچین می‌شوند و برای اشخاص مورد نظر ارسال می‌شوند که این یک پیشرفت و اتفاق خوب است.

استاد تمام ریاضی دانشگاه سمنان اضافه کرد: اگر قرار باشد این کار به صورت معمولی انجام شود زمان زیادی برای جمع کردن آمار نیاز است که این کار دشواری است در حالی که می‌توان با نرم‌افزار و هزینه‌های بسیار کم این کار را انجام داد و اطلاعات بهینه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و قطعا هوش مصنوعی در این زمینه پیش‌رو خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=1141

اخبار مرتبط

۰۸آبان
حوزه مجهز به هوش مصنوعی ارکان اقتدار نظام اسلامی را تقویت می‌کند
دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه:

حوزه مجهز به هوش مصنوعی ارکان اقتدار نظام اسلامی را تقویت می‌کند

۱۴دی
«هوش مصنوعی و علوم اسلامی»
اولین نشست تخصصی:

«هوش مصنوعی و علوم اسلامی»

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.