• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

همکاری OpenAI با سازمان‌های مختلف برای ساخت پایگاه داده آموزش هوش مصنوعی

  • کد خبر : 17368
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
همکاری OpenAI با سازمان‌های مختلف برای ساخت پایگاه داده آموزش هوش مصنوعی
شرکت OpenAI برای ساخت پایگاه‌های داده مختلف جهت آموزش چندین نسخه عمومی و خصوصی هوش مصنوعی ChatGPT دعوت به همکاری کرده است.

اخیرا هوش مصنوعی به مهم‌ترین بخش در اخبار تکنولوژی تبدیل شده است. شرکت‌های مختلفی در این زمینه در حال فعالیت هستند و درمیان آنها، شرکت OpenAI سازنده هوش مصنوعی ChatGPT بزرگ‌ترین مدعی به‌حساب می‌آید. امروز خبر جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت درتلاش برای ساخت نسخه‌های مختلف ChatGPT در زمینه‌های مختلف است. براساس گزارش وب‌سایت خبری engadget شرکت OpenAI درحال همکاری با چند شرکت دیگر برای ساخت چند دیتابیس است که نسخه‌های مختلف چت جی‌پی‌تی را آموزش دهد.

شرکت OpenAI از شرکت‌های مختلف دعوت کرده تا اطلاعات عمومی یا خصوصی خود را در قالب یک پایگاه داده برای آموزش مدل هوش مصنوعی در اختیار آنها قرار دهند. البته فعلا این شرکت فقط به‌دنبال شرکت‌ها با حجم بسیار زیاد اطلاعات است. همچنین اطلاعات عمومی نباید به‌سادگی در فضای مجازی قابل دسترس عموم باشند. بااین حال آزادی زیادی در مورد اطلاعات وجود دارد. مثلا نیازی به استفاده از فرمت متنی نیست و شرکت‌ها می‌توانند اطلاعات را در قالب فایل‌های تصویری، صوتی و ویدیویی تحویل دهند. همچنین محتوا می‌تواند از هر زبانی و درباره هر موضوعی باشد، فقط با این شرط که حداقل مورد استفاده بخشی از مردم قرار بگیرد.

براساس شرایط گفته شده به‌نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد ابزارهایی مانند تشخیص خودکار مکالمه را که برای تبدیل مکالمه به متن استفاده می‌شود بهبود بخشد. همچنین این مسئله با قابلیت جدید ChatGPT برای پرسش و پاسخ صوتی برای ایجاد مکالمه بدون نیاز به متن همخوانی دارد. با آموزش مکالمه مشابه انسان به این هوش مصنوعی، ابزارهای مختلف این سرویس نسبت به قبل عملکرد بهتری خواهند داشت که به سود کاربران است. همچنین احتمالا دیتابیس جدید برای آموزش نسخه جدید یعنی GPT 4 Turbo هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نسخه هفته گذشته معرفی شد و قرار است جایگزین ChatGPT 4 شود.

شرکت OpenAI اعلام کرد تاکنون با ارگان‌های مختلف از جمله دولت ایسلند همکاری خود را آغاز کرده است. در این همکاری قرار است پشتیبانی از زبان ایسلندی تا حد زیادی ارتقا یابد. ارگان‌های عمومی و خصوصی که قصد همکاری با OpenAI را دارند می‌توانند از طریق وب‌سایت این شرکت فرم همکاری خود را ارسال کرده تا به فعالیت با OpenAI بپردازند. همان‌طور که اشاره شد پس از ورود به وب‌سایت ۲ فرم عمومی و خصوصی مشاهده می‌شود. اطلاعات فرم خصوصی برای استفاده عمومی قرار می‌گیرد و فرم خصوصی برای شرکت‌هایی که قصد ندارند اطلاعات خود را در دسترس عموم قرار دهند مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته هشداری برای قرار ندادن اطلاعات خصوصی و حساس قرار دارد که توجه به آن ضروری به‌نظر می‌رسد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17368

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.