• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

هوش مصنوعی بازده شبکه‌های تلفن همراه را بالا می‌برد!

  • کد خبر : 17301
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
هوش مصنوعی بازده شبکه‌های تلفن همراه را بالا می‌برد!
«شبکه‌های دسترسی رادیویی باز» (O-RANs)شیوه عملکرد تأمین کننده‌های خدمات مخابراتی را دگرگون کرده‌اند.

ضمیمه دانش امروز روزنامه اطلاعات نوشت: با وجود این شبکه‌ها، امکان تغییر قدرت رایانش در تمامی شبکه به‌منظور سازگاری با نوع تقاضا برای آن‌ها فراهم می‌شود، بدون این‌که لازم باشد سخت‌افزارهای خود را در ایستگاه‌های مخابراتی پایه با تقاضا تطبیق دهند. بااین‌حال، فناوری کنونی قادر نیست به‌راحتی خود را با تغییرات سریع تقاضا در سراسر شبکه سازگار کند.

پژوهشگرهای «دانشگاه تحقیقاتی ساری» در انگلستان برای افزایش بازده شبکه‌های تلفن همراه یک مدل هوش مصنوعی ساخته‌اند که تأمین کننده‌های خدمات مخابراتی با استفاده از آن می‌توانند با بهره‌وری بسیار بالاتری از پهنای باند استفاده کنند. فقط مقدار اندکی هزینه برای محاسبات بیشتر باید صرف شود.

این مدل هوش مصنوعی کمک می‌کند شبکه مخابرات در استفاده از منابع پهنای باند تا ۷۶ درصد صرفه‌جویی کند. همچنین با مصرف انرژی کمتر، پایایی زیست‌محیطی شبکه‌های تلفن همراه را بالا می‌برد.

کاربردهای دیگر این مدل حفظ ظرفیت باتری پهپادها و کاهش تأخیر زمانی در جراحی از راه دور خواهند بود. این راه حل به‌خوبی با تغییرات سازگار می‌شود و نیاز به پیکربندی مجدد شبکه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. با این رویکرد، شبکه‌های ارتباطی قوی‌تر می‌شوند و بازده آن‌ها بالا می‌رود. به‌علاوه، سیستم‌های مخابراتی مقاوم‌تر می‌شوند و مصرف برق آن‌ها کاهش می‌یابد.

هدف از ایجاد این راهکار، طراحی کاربردهای هوشمند با کارکرد بالا برای ترافیک مخابراتی در شبکه دسترسی رادیویی باز است. این شبکه، شبکه ارتباطات تلفن همراه نسل بعد به شمار می‌آید.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17301

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.