• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

با حکم معاون علمی فناوری رئیس جمهور؛

  • کد خبر : 17155
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
با حکم معاون علمی فناوری رئیس جمهور؛
مینایی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک کشور شد. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با صدور حکمی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک کشور را منصوب کرد.

مینایی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک کشور شد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با صدور حکمی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک کشور را منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با صدور حکمی، بهروز مینایی، استاد و رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران را به سمت دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک منصوب کرد.
دکتر مینایی که متولد ۱۳۴۱ در بیدگل است، تحصیلات کارشناسی ریاضیات و علوم کامپیوتر را در دانشگاه قم، دوره کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر را در دانشگاه علم و صنعت ایران و دوره دکتری مهندسی و علوم کامپیوتر را در دانشگاه ایالتی میشیگان گذرانده است.
تأسیس و مدیر عاملی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، معاونت فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، مدیریت نرم‌افزار مؤسسه نور، تأسیس مرکز توسعه بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه علم و صنعت و ریاست کمیته تخصصی زیربنایی و تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس دفتر قم و مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور هوش مصنوعی از جمله مسئولیت‌ها و سوابق دبیر جدید ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک است.
در حکم انتصاب دکتر مینایی آمده است:
نظر به مراتب شایستگی، تخصص و تجارب و به پیشنهاد رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک منصوب می‌کنم.
با توجه به اهداف عالی این معاونت و لزوم برنامه ریزی و تحول در ارتقای جایگاه کشور، ماموریت‌های محوله ذیل در تعامل با مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی از جنابعالی انتظار می‌رود:
ـ رصد و شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌های توسعه فناوری در داخل کشور و جایگاه آن در آینده در تعامل با بازیگران مختلف این حوزه و با بهره‌گیری از نتایج مطالعات آینده‌نگاری فناوری با هدف تعیین اولویت‌های کاری ستاد و مشارکت فعال در تدوین نقشه راه توسعه فناوری با هدف ارتقای همه ابعاد کارکردی نظام نوآوری فناوری
ـ توسعه فناوری‌های نوظهور و تحول‌آفرین اولویت‌دار به منظور پاسخ به نیازمندی‌های آینده کشور با استفاده حداکثری از همه ظرفیت داخلی زیست‌بوم نوآوری و با توجه به ظرفیت همکاری‌های فناورانه بین‌المللی
ـ حمایت هدفمند از توسعه زیرساخت‌های تحقیق و توسعه فناوری‌های اولویت‌دار با شناسایی و شبکه‌سازی زیرساخت‌های آزمایشگاهی، ساخت و تامین تجهیزات و مواد برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات مرتبط برای رفع کمبود‌ها
ـ حمایت از برنامه‌های شتاب‌دهی مراکز نوآوری تخصصی و سایر فعالیت‌های کارآفرینانه مورد نیاز توسعه فناوری در کشور
ـ برگزاری رویداد‌ها و اجرای فعالیت‌های ترویجی موثر با هدف شبکه‌سازی میان بازیگران مختلف این حوزه و ایجاد مشروعیت در نهاد‌های سیاستگذار به منظور اتخاذ سیاست‌های مناسب برای توسعه فناوری در کشور
ـ ارتقای ظرفیت‌های انسانی لازم و بهره‌گیری صحیح از نخبگان علمی و سرآمدان فناوری برای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
ـ بازارسازی محصولات و دستاورد‌های فناورانه اولویت‌دار با توجه به ضرورت‌ها در مراحل مختلف توسعه فناوری
ـ مشارکت حداکثری در اجرای برنامه‌های ملی و چند حوزه‌ای با همکاری سایر ستاد‌های توسعه فناوری
دهقانی در پایان این حکم از تلاش و زحمات رشاد حسینی نیز که از اوایل تیر امسال، مسئولیت این ستاد را برعهده داشت، تشکر و قدردانی کرده است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17155

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.