• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9
آنتونیو گوترش:

هوش مصنوعی می‌تواند عواقب بسیار جدی برای صلح و امنیت جهانی داشته باشد

  • کد خبر : 16788
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
هوش مصنوعی می‌تواند عواقب بسیار جدی برای صلح و امنیت جهانی داشته باشد
اولین جلسه سازمان ملل متحد درباره هوش مصنوعی برگزار شد و اعضای این شورا که از کشورهای مختلف هستند درباره خطرات این فناوری هشدارهایی را دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری های هوشمند به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد اولین جلسه درباره هوش مصنوعی را برگزار کرد. چین در این جلسه گفت: این فناوری نباید به اسب فراری تبدیل شود و آمریکا در مورد استفاده از آن برای سانسور یا سرکوب مردم هشدار داد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس که ریاست جلسه در ماه جولای در این نهاد را بر عهده داشت، گفت که هوش مصنوعی به طور اساسی هر جنبه‌ای از زندگی انسان را تغییر خواهد داد. وی پس از گفتن اینکه هوش مصنوعی می‌تواند به مقابله با تغییرات آب و هوایی و رونق اقتصاد کمک کند، افزود: ما فورا نیاز به شکل دادن به حاکمیت جهانی فناوری‌های متحول داریم، زیرا هوش مصنوعی مرز نمی‌شناسد. او همچنین هشدار داد که این فناوری به اطلاعات نادرست دامن می‌زند.

این شورا ۱۵ نفره توسط آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، جک کلارک، یکی از بنیانگذاران استارتاپ برجسته هوش مصنوعی Anthropic، و پروفسور زنگ یی، مدیر مشترک مرکز تحقیقات چین و انگلیس برای اخلاق و حکمرانی هوش مصنوعی ارائه شد.

گوترش گفت: کاربرد‌های نظامی و غیرنظامی هوش مصنوعی می‌تواند عواقب بسیار جدی برای صلح و امنیت جهانی داشته باشد. او از درخواست‌های برخی کشور‌ها برای ایجاد یک نهاد جدید سازمان ملل متحد برای حمایت از تلاش‌های جمعی برای اداره این فناوری با الگوبرداری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی یا هیئت بین‌دولتی تغییرات اقلیمی حمایت می‌کند.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل، هوش مصنوعی را یک شمشیر دولبه توصیف کرد و گفت که پکن از نقش هماهنگ کننده مرکزی سازمان ملل در ایجاد اصول راهنما برای هوش مصنوعی حمایت می‌کند. او گفت: هوش مصنوعی خوب یا بد، خوب یا بد، بستگی به نحوه استفاده بشر از آن، تنظیم آن و نحوه تعادل بین توسعه علمی و امنیت دارد.

جفری دلاورنتیس، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل هم گفت: نیاز است که کشور‌ها در زمینه هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور برای مقابله با خطرات حقوق بشری که صلح و امنیت را تهدید می‌کنند، همکاری کنند. او به شورا گفت: هیچ کشور عضوی نباید از هوش مصنوعی برای سانسور، محدود کردن، سرکوب یا ناتوان کردن مردم استفاده کند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: آنچه ضروری است یک بحث تخصصی، علمی و مبتنی بر تخصص است که می‌تواند چندین سال طول بکشد و این بحث در حال حاضر در بستر‌های تخصصی در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.