• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5
استاد رضایی اصفهانی:

اگر تهدید هوش مصنوعی را به فرصت تبدیل نکنیم ضربه خواهیم خورد

  • کد خبر : 16735
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
اگر تهدید هوش مصنوعی را به فرصت تبدیل نکنیم ضربه خواهیم خورد
رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی گفت: اگر تهدید هوش مصنوعی را به فرصت تبدیل نکنیم، ممکن است که یک روزی ده‌ها برابر ضربه بخوریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی در آیین افتتاحیه مدرسه تابستانه هوش مصنوعی در سخنانی اظهارکرد: جای دارد از ستاد راهبردی هوش مصنوعی حوزه های علمیه و مقدماتی که آیت الله اعرافی و همکارانشان در معاونت پژوهش فراهم کردند تا این مدرسه تابستانه شکل بگیرد کمال قدردانی را بکنیم .

عضو هیئت علمی جامعهالمصطفی العالمیه افزود: مدرسه عالی هوش مصنوعی اولین مدرسه است و با توجه به استقبال و اهمیتی که دارد و تأکیدات رهبر معظم انقلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا باید با قوت و قدرت بیشتری این مسیر ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی با اشاره به استقبال اساتید از این دوره ارزشمند، ضمن تشکر از زحمات ستاد راهبری هوش مصنوعی با اشاره به بیانات امام خامنه ای در اهمیت هوش مصنوعی گفت: ای کاش در زمان کرونا که بحث فضای مجازی در جهان شروع شد بحث استفاده از فضای مجازی را جدی تر می گرفتیم که الان به این مشکلات گرفتار نشویم.

وی افزود: اگر الان نیز تهدید هوش مصنوعی را به فرصت تبدیل نکنیم ضربه های بیشتری می خوریم. شاید در آینده هوش مصنوعی از طرف ما فتوا دهد، تفسیر قرآن بگوید، حدیث را شرح و معنا کند و در یک جنگ شناختی نه تنها فکر و ذهن جوان ها، بلکه فرهیختگان ما را نیز در دست بگیرد. امروزه بحث کپی برداری پایان نامه نیست، بلکه تولید پایان‌نامه هست.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی تصریح کرد: از دست اندرکاران برگزاری این مدرسه تابستانی می‌خواهم که از مباحث نظری عبور کرده و به مباحث کاربردی در هوش مصنوعی بپردازند؛ البته در فقه و اصل و اخلاق شروع کنند. ما در بحث قرآن و حدیث حاضریم همکاری لازم را داشته باشیم تا بلکه بتوانیم دغدعه های روزمره مردم را در این عرصه برطرف کنیم.

وی افزود: نکته دوم اینکه اگرعزیزان این دوره را گذراندند و تقاضای دوره تخصصی تری داشتند، ان شاءالله هم در حوزه و هم جامعهالمصطفی برنامه ریزی شود تا هر چه زودتر مرحله پیشرفته آن برگزار شود. لذا حضار باید به این کلاس و درس به صورت یک بسته آموزشی ببیند و لحظه ای و موردی قضاوت نکنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.