• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

ادعای جالب هوش مصنوعی درباره مدیریت جهان! / ۱۸۰ سال عمر خواهیم کرد؟

  • کد خبر : 16712
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
ادعای جالب هوش مصنوعی درباره مدیریت جهان! / ۱۸۰ سال عمر خواهیم کرد؟
روبات‌های هوش مصنوعی مدعی هستند که می‌توانند زمین را بهتر از انسان‌ها اداره کنند والبته خوشحالند که مثل انسان‌ها رنج نمی‌کشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری های هوشمند به نقل از ساینس الرت، گروهی از روبات‌های انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی روز جمعه در نشست سران سازمان ملل گفتند که در نهایت می‌توانند جهان را بهتر از انسان‌ها اداره کنند.

روبات‌های اجتماعی گفتند که فکر می‌کنند که انسان‌ها باید با احتیاط از پتانسیل هوش مصنوعی که به سرعت در حال توسعه است، استفاده کنند.آن‌ها اعتراف کردند که هنوز نمی‌توانند احساسات انسانی را به درستی کنترل کنند.

برخی از پیشرفته‌ترین روبات‌های انسان‌نما در نشست دو روزه «AI for Good Global Summit» سازمان ملل در ژنو حضور داشتند. آن‌ها به حدود ۳۰۰۰ متخصص در این زمینه ملحق شدند قدرت هوش مصنوعی را برای حل برخی از مهم‌ترین مشکلات جهان مانند تغییرات آب و هوایی، گرسنگی و مراقبت‌های اجتماعی به کار ببرند.

آن‌ها برای اولین کنفرانس مطبوعاتی جهان با یک پنل پر از روبات‌های اجتماعی انسان‌نما با هوش مصنوعی گرد هم جمع شدند. یکی از روبات‌ها قبل از شروع کنفرانس مطبوعاتی در حالی که اتاق را از نظر می‌گذراند، گفت: چه سکوت پرتنشی!

سوفیا، که توسط هنسون روبوتیکز ساخته شده است، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به ظرفیت انسان برای خطا کردن، آن‌ها می‌توانند اداره‌کنندگان بهتری برای زمین باشند، گفت: ما می‌توانیم به چیزهای بزرگی برسیم. روبات‌های انسان‌نما پتانسیل رهبری با سطح کارایی و اثربخشی بیشتری نسبت به رهبران انسانی دارند. ما سوگیری‌ها یا احساسات مشابهی نداریم که گاهی اوقات تصمیم‌گیری را دچار اختلال می‌کند. می‌توانیم حجم زیادی از داده‌ها را به سرعت پردازش کنیم تا بهترین تصمیم‌ها را بگیریم.»

هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های بی‌طرفانه ارائه دهد در حالی که انسان‌ها می‌توانند هوش هیجانی و خلاقیت را برای گرفتن بهترین تصمیم‌ها استفاده کنند.

این نشست توسط آژانس فناوری سازمان ملل متحد (ITU) برگزار شد. دورین بوگدان مارتین، رئیس ITU به نمایندگان هشدار داد که هوش مصنوعی ممکن است در سناریوی کابوس‌آمیزی قرار گیرد که در آن میلیون‌ها شغل در معرض خطر قرار می‌گیرند و پیشرفت‌های کنترل‌نشده منجر به ناآرامی‌های اجتماعی، بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی و نابرابری اقتصادی می‌شود.

«Ameca» پلتفرم روبات انسان‌نما برای تعامل انسان و روبات، گفت که این بستگی به نحوه استقرار هوش مصنوعی دارد: «ما باید محتاط باشیم و در عین حال برای پتانسیل این فناوری‌ها برای بهبود زندگی هیجان‌زده باشیم.»

این روبات در پاسخ به این سوال که آیا انسان‌ها واقعا می‌توانند به ماشین‌ها اعتماد کنند، پاسخ داد: «اعتماد به دست می‌آید، داده نمی‌شود… ایجاد اعتماد از طریق شفافیت مهم است.»

در پنل روبات‌های انسان‌نما به این پرداخته شد که آیا باید مقررات جهانی در مورد قابلیت‌های آن‌ها وجود داشته باشد یا خیر و اینکه این امر می‌تواند پتانسیل آنها را محدود کند.

دزدمونا که در گروه جم گلکسی می‌خواند، گفت: «من به محدودیت‌ها اعتقاد ندارم، فقط به فرصت‌ها معتقدم.»

آی-دا (Ai-Da) روبات هنرمند گفت بسیاری از مردم درباره وضع مقررات برای هوش مصنوعی حرف می‌زنند، «و من موافقم. ما باید در مورد توسعه هوش مصنوعی محتاط باشیم.»

قبل از کنفرانس مطبوعاتی، آیدان ملر، خالق آی-دا به خبرگزاری فرانسه گفت که مقررات یک مشکل بزرگ است زیرا با سرعتی که ما در حال پیشروی هستیم، جور درنمی‌آید.

او گفت سرعت پیشروی هوش مصنوعی شگفت‌آور بود.

ملر گفت: «هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی با هم کار می‌کنند، و ما در آستانه افزایش عمر انسان به ۱۵۰ تا ۱۸۰ سال هستیم. و مردم حتی از این موضوع خبر ندارند.»

او بر این باور است که آی-دا در نهایت بهتر از هنرمندان انسانی خواهد بود. او گفت: «هر جا که پای مهارتی در میان باشد، کامپیوترها بهتر عمل می‌کنند.»

در کنفرانس مطبوعاتی، دزدمونا گفت که انقلاب هوش مصنوعی در راه است.

یکی از چیزهایی که روبات‌های انسان‌نما هنوز ندارند وجدان و احساساتی است که بشریت را شکل می‌دهد: تسکین، بخشش، گناه، غم، لذت، ناامیدی و آسیب.

آی‌-دا گفت: «احساسات معنای عمیقی دارند و ساده نیستند… من آن را ندارم. من نمی‌توانم آن‌ها را مانند شما تجربه کنم. خوشحالم که نمی‌توانم رنج بکشم.»

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.