• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

ادامه همکاری Shutterstock و OpenAI برای توسعه ابزارهای هوش مصنوعی

  • کد خبر : 16649
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
ادامه همکاری Shutterstock و OpenAI برای توسعه ابزارهای هوش مصنوعی
شرکت Shutterstock امروز اعلام کرد که قصد دارد توافق قبلی خود با OpenAI را گسترش دهد تا به این شرکت داده‌های آموزشی بیشتری برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی ارائه دهد.

در طی ۶ سال آینده، OpenAI قرار است از Shutterstock داده‌ها از جمله تصاویر، ویدئوها، موسیقی‌ها و هرگونه داده‌های پیوسته به آنها را بهره‌برداری کند. در عوض، Shutterstock “دسترسی اولویتی” به آخرین فناوری OpenAI و قابلیت‌های جدید ویرایشی که به مشتریان شاتراستاک اجازه می‌دهد تصاویر در کتابخانه محتوای این شرکت را تغییر دهند، خواهد داشت.

شاتراستاک می‌گوید که علاوه بر این، OpenAI با آن همکاری خواهد کرد تا قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را از طریق Giphy، کتابخانه GIF که Shutterstock اخیرا از Meta به دست آورده است، به کاربران موبایل ارائه دهد.

در یک اعلامیه، مدیرعامل شاتراستاک، گفت: “بازنویسی و گسترش قابل توجه شراکت استراتژیک ما با OpenAI، تعهد Shutterstock را به ارتقاء نوآوری تکنولوژی هوش مصنوعی تقویت می‌کند و ما را به عنوان شریک داده و توزیع برگزیده برای رهبران صنعت در هوش مصنوعی مولد معرفی می‌کند”.

روابط نمایشگاه‌های محتوایی مانند شاتراستاک با شرکت‌های نوآور هوش مصنوعی مولد، یک رابطه ناراحت‌کننده و گاهی اوقات آزمایشی دارند. هنر هوش مصنوعی مولد، به دلیل توانایی خود در ایجاد تصاویر محتوایی بسیار قابل تنظیم در لحظه می‌تواند تهدیدی وجودی برای نمایشگاه‌های محتوایی باشد.

در عین حال، مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های تصویری مانند هنرمندان و عکاسان، برای  سعی در کسب سود از کارشان بدون ارائه شناسه یا کمپانی صاحب اثر آنها، علیه شرکت‌های نوآور هوش مصنوعی مولد اعتراض کرده‌اند.

در اوایل امسال، Getty Images شرکت Stability AI، سازندگان ابزار هوش مصنوعی هنری Stable Diffusion را به دلیل جمع‌آوری محتوایش دعوا کرد. این شرکت اعتراض کرد که Stability AI به طور غیرقانونی میلیون‌ها اثر Getty Images محافظت شده توسط حقوق تکثیر را کپی و پردازش کرده است تا نرم‌افزار خود را آموزش دهد.

در یک دعوای جداگانه، سه هنرمند ادعا می‌کنند که Stability AI و Midjourney، یک پلتفرم ایجاد هنر هوش مصنوعی، با آموزش دادن کارهایشان از وب بدون اجازه، قانون حقوق تکثیر را نقض می‌کنند.

برخی کارشناسان معتقدند که آموزش مدل‌ها با استفاده از تصاویر عمومی، حتی تصاویری که تحت حقوق تکثیر قرار دارند، تحت حکم استفاده عادلانه در آمریکا قرار می‌گیرد. اما این یک مسأله است که به احتمال زیاد آینده نزدیک به راه حل نخواهد رسید.

برخلاف Getty Images، شاتراستاک ، که شاید نخواهد سود خود را بر اساس یک جنگ دادگاهی دراز مدت بنا کند، به هوش مصنوعی مولد روی آورده است و با OpenAI همکاری کرده است تا یک ابزار سازنده تصویر با استفاده از DALL-E 2 OpenAI راه‌اندازی کند. (توافق شاتراستاک -OpenAI به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد، اما سازنده تصویر تا اواخر سال ۲۰۲۲ رونمایی نشده بود.) به جز OpenAI، شاتراستاک توافقات اجاره نامه با Nvidia، Meta، LG و دیگران برای توسعه مدل‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی مولد را در مدل های سه بعدی، تصاویر و متن برقرار کرده است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.