• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

اسکن مغزی مبتنی بر هوش مصنوعی آنچه می‌بینید را شبیه سازی می‌کند

  • کد خبر : 16088
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
اسکن مغزی مبتنی بر هوش مصنوعی آنچه می‌بینید را شبیه سازی می‌کند
در حال حاضر اسکن fMRI با عنوان تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی می تواند ما را در فهم چگونگی فکر کردن کمک کند. در صورتی که فعالیت های فکری متفاوتی در زمان انجام این اسکن روی دهد، تصاویر زنده و رنگی از فعالیت های مغز توسط ماشین ساخته میشود.

مشاهده تصاویر مربوط به فعالیت های مغزی به دانشمندان اعصاب کمک می کند تا بدانند هر کدام از کارها مانند دیدن و یا فکر کردن باعث فعالیت کدام بخش از مغز میشود. سالها است که دانشمندان به دنبال حل این معما بوده و اکنون هوش مصنوعی در این زمینه پیشرفت هایی را حاصل کرده است.

داده های مربوط به این اسکن توسط دو دانشمند ژاپنی با هوش مصنوعی تصویر ساز از نوع پیشرفته ترکیب. شد تا فعالیت مغز افراد حاضر در مطالعه به تصاویر مربوط به مغز در زمان اسکن ها شبیه شود.

توتاکاگی، از دانشمندان رشته اعصاب در دانشگاه اوزاکا ژاپن و از نویسندگان این تحقیق می گوید: امکان استفاده از این تصاویر در ساخت رابط های مغزی ماشین وجود دارد. در اینده این رابط ها به افرادی که نمی توانند ارتباط برقرار کنند کمک خواهد کرد.‌ مانند افرادی که در عین آگاه بودن نمی توانند واکنشی از خود نشان دهند.

انتشار این پژوهش باعث شد تا سرو صدای زیادی توسط افراد در فضای مجازی ایجاد شود. زیرا مردم این قابلیت را با ذهن خوانی مقایسه کردند که به گفته متخصصان آن توصیف مورد نظر بسیار دست بالا است.

شایلی جین، از متخصصان اعصاب در دانشگاه تگزاس در این مورد می گوید: من تصور نمیکنم این قابلیت ارتباطی با ذهن خوانی داشته باشد.‌ اصلا قرار نیست این قابلیت برای بیماران در مقاصد بد مورد استفاده قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.